Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat je op de webcam er beter uitziet als dan in werkelijkheid?

Het valt mij op (en andere zeggen ook dat het wel klopt) dat foto`s of live beelden via webcam vaak een knappere, slankere of mooiere beeld van iemand geeft dan dat diegene in het echt is.
Het lijkt wel of de webcam je mooier afbeeld. Hoe kan dit?

Het bovenstaande gaat niet alleen over mezelf, ik bedoel in het algemeen. Naar mijn idee "vertekend" de webcam iedereen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
846

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door de slechte kwaliteit (weinig pixels) zie je weinig details. Je hersens vullen dat automatisch gunstig aan. (Je hersens gaan geen pukkel denken in een schaduw, maar een regelmatige, mooie huid)
Bij portretfoto's wordt soms een dreamy filter gebruikt waardoor alles waziger is. Onregelmatigheden vallen dan minder op, de huid lijkt egaler. Dit effect zie je ook bij webcambeelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een webcam is ook geen hoogstaande kwaliteit. Wat donker onscherp beeld lijkt niet alleen een vertekend beeld te geven maar doet dat ook daadwerkelijk. Door de donkere wazige beelden vallen oneffenheden e.d. wat minder op.

Toegevoegd na 2 minuten:
En omdat het schermpje klein is lijk je al snel slanker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het precies dat tegendeel ik vind mij verschrikkelijker op de webcam als in echt.
Daar heeft denk ik iedereen een ander waarneming over.
Maar ik denk wat jij bedoeld zin mensen die zich voor het eerste gezicht even beelden en foto's van Google stelen en dan zich uitgeven dat zij dat zijn,terwijl zij dat helemaal niet zijn maar gewoon models uit de blaadjes.
Dus laat je daar niet van afschrikken,de meeste mensen doen dat omdat ze bang zijn om afgewezen te worden voor hun uiterlijk en daarom gebruiken zij nepfotos.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding