Hoelang gaat de GTX 970M nog mee voor gaming?

Gamen zoals GTA V, AC Unity, FC4 etc etc

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Het is momenteel een van de snelste GPU's voor laptops. Je kan het ongeveer vergelijken met een GTX 760 voor desktops. Dus je moet niet denken aan jaren. Voor de games die je noemt zul je al de settings voor een deel moeten aanpassen.

Als je bereid bent met aangepaste instellingen te spelen en medium of iets eronder acceptabel vind, moet je denken aan een jaar of drie, maximaal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vreemd, aangezien ik nu al ale die games op sowieso high kan spelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met 60 fps? Dat is de norm namelijk. Daaronder kun je de graphics wel hoog zetten maar is het speelplezier minder. En over drie jaar moet je zo veel inleveren dat het speelplezier minder is. Vergeet niet dat de standaard in de komende tijd omhoog gaat en de tijd van de consolenorm (waar alles gebaseerd werd op de PS3 of Xbox 360) wel voorbij is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gemiddeld 55/56 fps. Very High en High bij GTA V
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus geen constante 60 fps. Gemiddeld zegt niet veel. Je wil gewoon altijd een stabiele fps halen. Kortom, voor een goede game ervaring moet je je settings terugschroeven zoals ik al zei. Je haalt veel meer plezier uit een iets minder mooie game (waar je amper wat van merkt) wanneer je gewoon een stabiele en constante fps hebt en niet dat je een merkbare drop hebt wanneer het regent of wanneer je op de achtergrond een video-podcast hebt lopen. Daarbij is GTA V goed geprogrammeerd en voor een flink deel gebaseerd op wat de PS3 en Xbox360 aan moeten kunnen. Ik dacht dat je bedoelde dat je dit soort games wilde spelen in de toekomst. En niet concreet deze games. Als je kijkt naar iets als Fallout 4 zul je al terug moeten. FarCry 4 op de hoogste settings hoef je ook geen 60 fps te verwachten en zul je dus op medium moeten spelen. AC Unitity is eveneens een oudere game en zal dus wel goed gaan. Maar een nieuwere AC game? Dat wordt een ander verhaal. Je zal het de komende drie jaar wel kunnen spelen, maar niet op de hoogste settings. Je vroeg hoe lang deze oplossing mee kan gaan. Voor de huidige games gaat het prima, maar voor komende games dus niet als je 'high' als norm hebt. En de curve van system requirements zal steiler zijn dan de afgelopen jaren. Kortom, ik blijf bij wat ik zei.