kan ik een amd athlon II 620 vervangen door een amd a series a10?

Ik wil graag mijn processor vervangen door een betere, ik heb nu een AMD athlon II 620. Ik vroeg mij af of ik een amd a10-6790k er in kan doen.

Moederbord: ASUS M4A79XTD EVO

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Nee, daarvoor heb je niet het juiste socket. Je hebt een oud socket (AM3). Voor de CPU die jij wil heb je een moederbord met FM2(+) socket nodig. Een AM3+ socket zou ook veel betere CPU's toestaan (FX8xxx).

Een nieuw moederbord+CPU is dus de meeste logische weg te gaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
CPU: (FM2+ , AM3+)
http://tweakers.net/categorie/46/processors/producten/#filter:PY3NCoMwEITfZc4pJLYi5AEEDz15LB7SZJGUoGEjHip5965QvAzMx_wceLNbwhAK7Mvox6SwciDuI6UAi8zxU_CH48qbMFf8RTL5QXI3o5DdTGP8EqzRWp1NT8-4wIopkutj2ojl58DdnLq7JKdom6aVvc50GlOt9Qc

Mobo (FM2+ , AM3+)
http://tweakers.net/categorie/47/moederborden/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBjogncmpvpl5SlZATjFQnVtmTklqUbGSVbWSsbkBiCpLzFGyilYyNTIyBRpobggUja2trQUA

Pas op! FM2+ CPU's kunnen alleen op FM2+ Mobo's zelfde met AM3+.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus het beste is om een nieuw moederbord met cpu te kopen? Als je misschien nog een tip kan geven waar ik naar moet kijken bij zo'n moederbord, qua specs want ik snap zelf nog helemaal niks van dit soort dingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En is dit een beetje een goede keuze of zeg je dat ik er niet veel mee opschiet, en kan het uberhaupt wel?
Dit is natuurlijk de 'goedkoopste' variant van wat je me hebt gegeven dus daarom wil ik nog wel even de mening van een expert ;). CPU:
http://tweakers.net/pricewatch/369968/amd-fx-4300-tray.html Mobo:
http://tweakers.net/pricewatch/286144/asus-m5a78l-m-le/specificaties/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gekozen Mobo is een microATX-board. Waar je oude bord een regulier ATX-board is. Nou kan dat op zich geen kwaad, maar je nieuwe moederbord is dus kleiner en zal minder insteekkaarten kunnen huisvesten. Je oude moederbord is sowieso een uitgebreid moederbord, dus bedenk goed welke aansluitingen je nodig hebt. Wellicht heb je ooit een moederbord gekocht wat je qua hoeveelheid aansluitingen helemaal niet nodig had. Ik zeg niet dat het mobo wat je gekozen hebt niet goed is/zou zijn. Jij bent de enige die dat kan zeggen, gebasseerd op de apparaten rondom/aan/in je moederbord. Ik neem aan dat je een losse videokaart gebruikt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zal heer eerlijk zeggen dat ik echt 0% verstand heb van dit soort dingen. Ik heb deze pc gewoon bij iemand gekocht die er wel verstand van had.
Het probleem is dat ik wil upgraden en ik heb er totaal geen verstand van.
Dus als jij een goede combinatie van cpu en mobo weet en misschien nog een cooler erbij, dat zal wel voldoende moeten zijn voor een beter pc. Btw ik heb geen idee of de videokaart los zit of vast.
Ik heb een Radeon HD 4850 als videokaart, weet niet of je er wat aan hebt. In ieder geval als jij een mooie combinatie weet laat het weten :D