Kan ik een harde schijf (SATA) aansluiten op een andere computer met USB?

Ik heb een harde schijf van een pc die kapot is. Ik wil deze op een andere computer aansluiten, dan heb ik dus 2 harde schijven op één computer. Kan ik de SATA harde schijf aan mijn pc sluiten met USB? Dus dat ik iets koop waarmee je van SATA naar USB gaat of zo? Bestaat dat en werkt dat?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 1 dag:
De ene harde schijf is Windows XP en de andere harde schijf is Windows 7.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
2.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de schijf kapot is, dan lijkt me dat weinig zinvol. Maar anders wordt het gewoon een externe harddisk op de "andere computer", zoals in 1e antwoord al is uitgelegd. Als je huidige PC nog wilt gebruiken, kun je ook "andersom" denken: Eerst een nieuwe schijf aansluiten al externe schijf, vervolgens de interne schijf daarnaartoe "klonen," en daarna de schijven verwisselen.
capthavoc
8 jaar geleden
je kan hem wellicht ook gewoon in die andere goeie pc hangen met de kabel die van de oude pc komt.
dat kost je niets.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies. Beide schijven in de PC met SATA aansluiten. Dat geeft gelijk hoge snelheden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja maar (ik geloof dat) mijn pc geschikt is voor maar 1 harde schijf... En nog iets: op de ene harde schijf (de ouwe) is Windows XP, en op de andere (de goeie) is Windows 7.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja maar (ik geloof dat) mijn pc geschikt is voor maar 1 harde schijf… En hoe kom je aan dat geloof? Is de behuizing heel erg klein (is het bijvoorbeeld een all-in-one). Dat er nog een OS op de schijf zit maakt niks uit. De PC start vanaf 1 bepaalde schijf, de XP-bestanden kan je gewoon wissen.

Het beste antwoord

Voor je een HD-case gaat kopen zoals het eerste antwoord luidt, kijk eerst of er in je PC geen ruimte is voor een tweede harde schijf. De aansluitingen, voeding en flatcable, zitten er dan al. Dat is waarschijnlijk veel sneller. Ik weet niet of je beoogde PC usb-3 heeft en de HD-case ook, anders wordt de schijf nogal traag. En als je hem inbouwt kun je b.v. de pagefile naar die tweede schijf verhuizen, wordt de pc ook sneller van.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee er is geen ruimte. Maar kan ik gewoon de harde schijf aan de andere hangen, terwijl het 2 verschillende besturingssystemen zijn (xp en 7)?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het filesysteem is hetzelfde bij beide versies van Windows, ik zou van de tweede schijf wel XP weggooien,

Andere antwoorden (1)

ja dat moet echt geen probleem zijn je kan een lege HD case kopen en hem daarin bouwen het enige waar je even op moet letten dat een sata aansluiting is.

link als voorbeeld
capthavoc