Hoe kan mijn router opeens disconnecten terwijl hij dat vroeger niet deed? Hoe fix ik dit?

Ik heb een router, twee/drie jaar oud die opeens 1 of 2 keer per uur disconnect. Ik heb één pc aangesloten via een kabel met de router. En voor de rest tablets en een laptop via wifi via diezelfde router. Alle apparaten disconnecten, een soort lagspike van 3 seconden en dan heb ik weer gewoon internet. Ik heb mijn laptop maar via de modem wifi laten gaan en die heeft nu nergens last meer van. Maar de pc en tablets die nog steeds via de router gaan nog wel.

Bij mijn weten is er niets veranderd. Maar hoe kan dit veroorzaakt zijn? De software van de router is verder up to date.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Het is grappig te zien dat mensen denken dat apparatuur voor eeuwig mee gaat en het altijd maar blijft doen...

Kijk in de log van je router op de gezette tijden dat deze 'disconnects' vookomen, hieruit kun je misschien afleiden of de Wifi chip of iets anders de oorzaak is van je probleem... zonder deze informatie blijft het gissen, misschien dat een hardware factory reset je router bevrijdt uit deze situatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Apparaten kunnen na 1 dag al defect zijn...
Dat je router behoorlijk prijzig is doet er niet zo toe, het wordt in elkaar gezet door de laagste bieder met componenten van de laagste bieder... Ik had liever gezien dat je op de 2e alinea had gereageerd met wat info uit de logs, dan hadden we verder kunnen gaan met je probleem.... maar kennelijk voel jij je aangesproken door het eerste deel...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben hier om je te helpen, niet om je te beledigen. Maar de verwondering van mensen doet mij weleens de wenkbrauwen fronsen... Zo van: Nou gisteren deed ie het nog, en nu niet meer wat kan er aan de hand zijn? Misschien 'klappert' je ethernetpoort van je modem naar je router? Kun je die router op een andere poort op je modem aansluiten? link-loss wordt niet geregistreerd in de log. Kan die nieuwe router ook de functie van je modem overnemen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is het merk van de router?