Heb in totaal 6 schijven 2 in server 4 aan buitenkant hoe ziet mijn pc die 4 andere ook?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Die kun je zichtbaar maken voor de rest van je netwerk door ze te 'delen' alle drives hebben vanuit het OS al een verborgen share. Dus als je externe drives letter D,E,F,G hebben in het OS dan is de sharename D$, E$, F$, G$ en kun je ze ook zodanig benaderen. bijvoorbeeld \\\d$ vanaf je PC
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn persoonlijk voorkeur is om meerdere schijven te maken. Voor elke toepassing of doel een andere.
Dus voor de (gedeelde) programma, de gebruikers, de downloads, de documenten, de backups. En elke van die schijven mount je als een aparte map onder de netwerkmap. Voordeel je systemen zijn stabieler, want als je download map vol is, blijft er nog steeds ruimte voor systeemfiles.

Maar wat ook werkt is de schijven samenvoegen tot een grote netwerkschijf. Dus op de server merge je ze alles op een na tot een schijf. Natuurlijk heb je een schijf of een deel er van nodig voor de server zelf om daarop de systeemfiles van de server zelf op te draaien.
Deze grote schijf kun je daarna zo indelen als je wilt. Nadeel is als een schijf stuk gaat alle data onbereikbaar is. Voordeel is je de opslag ruimte optimaal kunt gebruiken. Je hoeft niet na te denken vooraf hoeveel ruimte je nodig hebt voor welk doel.