Wat moet ik doen als mijn laptop uitvalt bij full screen?

Ik kijk geregeld films en series op internet en de laatste tijd kan ik deze niet meer op full screen modus bekijken. Na een aantal minuten blijft het beeld hangen en stopt het geluid en daarna krijg ik zo'n blauw scherm van windows van een foutmelding. Daarna valt mijn laptop uit en start ie zichzelf weer op. Is dit probleem op te lossen?
Het is een Toshiba Satellite L750D. Daarnaast is mijn accu aan vervanging toe, aangezien mijn laptop altijd moet worden aangesloten op de stroom anders valt ie na 5min uit. Heeft dit er misschien mee te maken?

Hopelijk kan iemand mij helpen! Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou trouwens handig zijn als je ook die foutmelding geeft.
Ik zie zovaak dat men problemen doorgeeft zonder de foutmelding (die er dan wel is) te noemen. Raar!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat snap ik, maar ik krijg zo'n blauw scherm die binnen 5 seconden weer verdwijnt. Zelf heb ik er al helemaal geen verstand van, dus ik weet niet hoe ik die foutmelding dan kan doorgeven.

Antwoorden (3)

Video afspelen is vaak al een relatief zware taak voor een laptop. Mogelijkerwijs wordt hij te heet. Het kan soms nog wat helpen door de opgebouwde stof uit de laptop te verwijderen.

Al is je accu morsdood; als je de voeding er aan hebt zitten, hoort hij het gewoon te blijven doen - het is geen stroomprobleem.

Accu's van laptops gaan kapot doordat men ze niet gebruikt. Inderdaad :). Zo nu en dan moet je even je accu leeg laten lopen door de laptop te gebruiken zonder stopcontact. (Dat is nu in uw geval natuurlijk te laat :).)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk of er op de achtergrond nog andere programma's draaien, mogelijkheid bestaat dat die meewerken aan de belasting van je processor. Wet al eerder gemailt is, zorg dat koeling goed werkt. Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je al eens een ander afspeelprogramma gebruikt voor je films? Dit vraag ik, omdat ik een ervaring had met een laptop van mij die de hardware versnelling niet kon verwerken en toen ik bij de afspeler die optie uitschakelde, liepen de films perfekt. Gebruik je een programma zoals VLC Mediaplayer, staan daar verschillende instelmogelijkheden.
Probeer anders eens verschillende mediaplayers, zoals die van Microsoft zelf, of (deze heb ik zelf pas geleden "ontdekt" KMPlayer (met deze kun je gemakkelijk films in 3D bekijken op een 2D beeldscherm).
Een ander probleem kunnen je codecs zijn. Heb je daarvan veel geïnstalleerd, kan ook een conflict optreden. Bij players zoals VLC en KMPlayer heb je deze niet nodig. Deze zitten al in het programma.

Het kan echter bij jou ook een conflict van drijvers zijn. Meestal is een blauw scherm een teken dat dit gebeurt. In dat geval zou ik eerst eens de laatste nieuwe drijvers van je videokaart downloaden en deze installeren.
Sommige drijvers kun je alleen de-installeren, wanneer je je pc/laptop in veilige modus opstart (f8 indrukken bij opstarten en dan veilige modus kiezen).

Wat natuurlijk een simpele oplossing, maar dan ook een radicale is, Windows opnieuw installeren. Ik geef dat altijd als optie aan. Dit doe je natuurlijk wel alleen als je weet dat op je partitie waar windows op staat, geen belangrijke gegevens of programma's staan.
Met een nieuwe installatie zullen deze problemen met een waarschijnlijkheid van 90% opgelost zijn.