Hoe maak ik een apparaat werkend met een Computer(spel)?

Hallo,

Ik ben in het bezit van een 'Remkraan', dit is een apparaat waarmee je een trein kunt remmen en de remmen weer kunt lossen. Ik heb deze van een trein (Mat'64) die nu langzamer hand aan zijn einde loopt en waar dus allerlei spullen van worden verkocht.

Ook heb ik de game 'Train Simulator 2015' met dié trein (Mat'64) waar dus ook in de cabview dié remkraan te zien is.

Nou ben ik zelf ook een beetje technisch en ik vroeg me af of het mogelijk is om dit apparaat zó werkend te krijgen dat wanneer ik er aan draai, dat de remkraan in de game óók gaat draaien (Wat ze dus ook in simulators hebben)

Nou denk ik dat dit via een of ander printplaatje of dergelijke zal moeten gebeuren maar hoe dit precies werkt (zowel het apparaat als de software die ik hier voor moet gebruiken)

Aan de onderkant van het apparaat zit namelijk een soort klein pinnetje dat rond draait wanneer ik aan de handel zelf draai. Ik dacht dat wanneer ik daar iets op zet dat het 'draaien' registreert, dat ik dat dan naar de Computer zou kunnen sturen en dan met een benodigd programma deze registraties zou kunnen vertalen naar een commando voor het spel.

In het spel is het namelijk zo dat wanneer je op de toets ' drukt, dat deze normaal gaat draaien. En hoe langer je hem inhoudt, hoe meer hij naar rechts gaat draaien. ; is remmen lossen.

Plaatje ter verduidelijking :
http://oi61.tinypic.com/2nio2th.jpg

Hoe kan ik dit het beste aanpakken en wat heb ik nodig?

Alvast Hartelijk Dank!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het niet beter om dit op een forum te vragen met hobbyisten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nouja het is eigenlijk een technische vraag. ''Welk component heb ik nodig om dit te registreren en hoe zet ik het om naar het spel''. Mocht het hier niet lukken dan kan ik inderdaad nog naar een forum gaan.

Het beste antwoord

Ik denk het makkelijkste en beste is om een Raspberry Pi aan te schaffen want daarmee kun je GPIO's(General Purpose Inputs Outputs) maken. Dat wil zeggen dat je met zo'n raspberry lampjes kunt laten branden maar ook detecteren of er contact gemaakt wordt...

Ik zou dan op die pen van de remkraan een kopercontact maken die slipt op de as(pen)
met daarop dichtbij de contacten die je op de GPI's aansluit zodat je de remkraan in twee richtingen kunt registreren.... via raspberry kun je dan de ' toets simuleren en via usb doorgeven?

Meer chique oplossing (maar vergt meer programmeren) is een wieltje te monteren met gaatjes en daar langs een lichtsluis laten lopen(zoals bij oude niet optische muizen van vroeger) en sluit je de lichtgevoelige LED van het lichtsluisje aan op één
van de GPI's

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb nog een afbeelding toegevoegd waar je duidelijk kunt zien hoe een lichtsluis werkt, het wieltje is hier van koper met inkepingen die wel/niet het licht doorlaat. Links en rechts van de as zie je de lichtgevoelige LED zitten met daar recht tegenover de leds die (infrarood) licht afgeven...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje voor de reactie!
Hoe bedoel je dat precies met dat kopercontact?
En ik heb even gekeken naar die Raspberry Pi, op welke poort zou ik dan wat aan moeten sluiten?
Op die pinnen rechtsboven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een plaatje toegevoegd met de GPIO's linksboven.
Op het asje van die remkraan bevestig je een kopercontact afkomstig uit bijvoorbeeld een oud relais daar soldeer je een draad op die je met een gpi verbindt, om te zorgen dat het contact maakt moet je zorgen dat het kopercontact de andere raakt zodra er aan die remkraan wordt gedraaid, die verbind je met het corrensponderende GPI en zodra je draait registreert de raspberry dat er gedraaid wordt, dat zet je om in een toetsaanslag die je via usb simuleert naar je PC waar die treinsimulator draait...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank! Dan zou het daarmee inderdaad wel moeten lukken. Nog een vraagje, weet je misschien een site waar ik zo'n kopercontact zou kunnen bestellen (of een winkel) ? :P Weet namelijk niet waar ik dat snel vandaan zou moeten halen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat moet je dus even fröbelen, laat de McGyver in je wakker worden en knutsel wat... Je zei immers dat je een beetje technisch was.... Oude relais of zo'n programma timer uit een oude wasmachine zijn prima onderdelen uit te halen