Levert een externe HD zonder aparte voeding problemen op bij koppeling aan een mediaplayer??

IK moet een nieuwe HD kopen omdat oude kapot is, en wil weten welke ik het beste kan aanschaffen. Een aantal HD's zijn zonder aparte voeding en die zijn over het algemeen goedkoper.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb er nooit problemen mee ondervonden. Ik heb ook een media centre. HDD met adapter. HDD zonder adapter en USB sticks werkt allemaal zonder problemen.

Antwoorden (1)

Die HD moet ergens zijn energie vandaan halen. Als er geen aparte voeding bij zit, dan moet dat dus via de usb-aansluiting en dus via de mediaplayer. Als je mediaplayer daar niet op gebouwd is (oude type-1 usb aansluiting) dan zul je een HD met aparte voeding moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
USB 2.0 wil ook niet altijd werken. Er moet dan wel meer dan 1A op de USB poort staan anders word de HDD heel traag