is een insteek videokaart altijd beter dan een onboard videokaart?

dus is een insteek videokaart van nu altijd beter dan een onboard videokaart? en waar zit het verschil in? Kunnen ze ook alle 2 tegelijk runnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een insteekkaart is bijna altijd wel beter. Ze hebben betere cooling en zijn (meestal) sneller. Alle 2 echt tegelijk gebruiken is volgens mij niet mogelijk wat wel kan is dat je bijvoorbeeld voor websurfen etc. je onboard gebruikt en wanneer je een film/game opstart dat je insteekkaart aan gaat, hier zijn verschillende programmaatjes voor.

Je moet zien dat een insteek kaart toegewijd ontworpen zijn voor één specifieke taak, bijvoorbeeld om video weer te geven of als RAID controller te fungeren. Componenten op een moederbord zijn all-rounders... een beetje van dit een beetje van dat, maar nooit echt voor de taak waar het voor aangeschaft is. hoewel het prima functioneert, is het niet geschikt voor 'top notch' gebruik.... de eerste onboard raidcontroller die RAID60 kan met read-ahead cache van 8GB moet ik nog tegenkomen...

Licht er aan. Niet altijd. De ingebouwde GPU van de laatste generatie I5 en I7 zijn beter dan de meeste goedkope insteek kaarten. Dan hebben we het over de Intel HD4000 serie. Je kan ze niet vergelijken met de top van Nvidea of AMD maar de goedkope versies van deze fabrikanten zijn goed te vergelijken met de intel HD4000 series. Ik kan dit uit persoonlijke ervaring vertellen dat je op een I5 (serie weet ik even niet) met de ingebouwde GPU heel goed kan gamen. niet alles op high maar wel alles op normaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100