Ik wil mijn RAM uitbreiden. Welke RAM kaarten kan ik combineren met mijn huidge kaarten?

Het betreft een desktop PC.
Ik heb op dit moment 2x Samsung 2GB 2Rx8 PC3-10600U-09-10-B0, totaal 4GB dus, DDR3.
Ik heb nog 2 sloten vrij.
Moederbord is MSI Z87-G45.
WIndows 8.1 64 bit

Ik snap dat ik niet elke willekeurige geheugenkaart aan mijn moederbord kan aansluiten. Waar dien ik exact rekening mee te houden? Welke merken/kaarten kan ik combineren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

In principe is het altijd het allerbeste als je precies de zelfde kaarten erin doet. Maar soms komt het voor dat je ze niet meer kan kopen. Zorg dan dat in ieder geval de MHz gelijk is. Het merk maakt dan niet zo heel veel meer uit, tenzij je chinees nep rommel koopt. Koop dan wel een redelijk merk, persoonlijk vind ik Kingston het fijnst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ maar: Je hebt het nu zo verwoord dat het net lijkt of je vindt dat Kingston het fijnste redelijke Chinese nep rommelmerk is. Of(als je het nog ander leest) dat je wel redelijke Chinese nep rommel merk moet kopen, als je Chinese nep rommel gaat kopen. Het komt door de als(tenzij=behalve als)-dan constructie. Ik neem aan dat je advies is om nooit Chinese neprommel te kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let wel, ook Kingston heeft een fabriek in... jawel China :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Kingston_Technology
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat dus @MrTomaat :P
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de vrager:
10600 is de snelheid en wordt ook wel als 1333mhz weergegeven.
2x4GB 10600(1333): http://tweakers.net/categorie/545/geheugen-intern/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpVMTUBkLkhSycTA0kxJRyk3sQLGqdVRMrVEKDCCyxqBpAyNzUFyZYk5SlbRSoYmSrEg9RZIYkbmlkDB2loA