Kan je gamen op een computer die niet de minimale vereisten heeft?

Ik heb een laptop en ik speel af en toe wel eens een game. Gemiddeld 8 uur in de week. Ik heb er eigenlijk niet zo hele erge problemen gehad daarmee, heel af en toe gebeurt het alleen wel dat mijn computer een blauw scherm krijgt en dan uitvalt en opnieuw opstart. De games die ik speel daar heeft mijn laptop niet de minimale vereisten voor maar kan ik die alsnog spelen?
Meestal speel ik League of Legends of Combat Arms.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Tsja, als het werkt werkt het. De minimale systeemeisen geven aan met wat voor specificaties je het spel nog redelijk kan spelen.

Soms draait het spel wel met wat minder dan op de doos staat aangegeven, maar je zult niet de optimale spelervaring eruit halen. Maar goed, als ie niet vastloopt, en je maakt je niet druk om schokkerig beeld en slechte graphics dan kun je te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel, ik denk dat ik toch stop met het spelen van bepaalde games en alleen League of Legends blijf spelen en dat niet te vaak doe want met dat spel heb ik nooit problemen gehad maar met andere spellen wel.

Andere antwoorden (1)

In principe is het mogelijk om een game te spelen op een pc met te lage specificaties, meestal resulteert dit in slechte prestaties, schokkerige beelden of vastlopen. Als zoals je aangeeft je computer af en toe een blauw scherm krijgt en uitvalt zou ik als ik jou was toch uit gaan kijken met wat je aan het doen bent dit kan namelijk betekenen dat je pc altijd je videokaart/processor op de max laat draaien en hierdoor bijvoorbeeld te warm wordt waardoor hij automatisch uitschakeld dit is zeer slecht voor je laptop omdat door de hitte bepaalde onderdelen kapot gaan en door het plotseling afsluiten software fouten kunnen optreden. Een zogenaamd "bluescreen" betekent meestal dat er een fout is opgetreden in je software of hardware, dit kan betekenen dat er bepaalde onderdelen van je laptop reeds kapot zijn. Zonder de exacte foutmelding kan ik hier echter geen verdere uitspraak over doen. Ik zou je persoonlijk aanraden om een nieuwe laptop aan te schaffen of te stoppen met deze spellen tenzij het je natuurlijk niet uit maakt dat je de levensduur van je laptop knap aan het verkorten bent..