Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekend deze piepjes?

Ik heb een Acer Aspire pc van 2009 met Windows Vista erop. Hij functioneert eigenlijk meestal naar behoren. Maar ik heb de laatste tijd vooral heel vaak dat de pc zichzelf opstart en ik dan zonder beeld een lange piep hoor uit de pc. Wat betekend dat piepje?

Het is een lange piep met tussenpauze. Iemand enig idee?

Moederbord is een Acer E946GZ

Toegevoegd na 5 minuten:
De ventilator hoor ik wel harder draaien als de pc opnieuw opgestart word..

9 jaar geleden
in: Hardware
822
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onze pc heeft dat ook waarschijnlijk komt het omdat er op de pc veel bestanden enzo staan eigenlijk dus ouderdom ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat geeft aan dat er een hardwarefout is geconstateerd. Elk BIOS heeft zijn eigen Beep-errors, dus kijk eerst welk BIOS je hebt en zoek dan verder op bijv: http://pcsupport.about.com/od/nonworkingcomponent/ht/beepcodestb.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het heeft niets met ouderdom te maken, maar inderdaad een hardwarefout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@puckkaty, veel bestanden hebben heeft niets met het zichzelf opstarten van een PC te maken. Veel bestanden heeft ook niets te maken met de snelheid van een pc en al zeker niets met ouderdom.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op basis van moederbord code vind ik niets. Als je wel beeld hebt noteer dan de naam van de BIOS. In de algemene lijst van bios beeps komt er ook nix bezonders naar boven.
Behalve dat het een goed teken is.
Misschien is het "1 long 0 short DMA channel 0 test failed (POST 16)", dat betekent dat iets mis is met het eerste geheugenbank.

Een lange beep met korte tussen pauze komt niet veel voor, meestal is het een combinatie van korte beepjes in een bepaald ritme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding