heeft tablet een beter bereik voor netwerken dan een lapop?

Op bepaalde plaatsen(zoals nu) maakt de tablet onmiddelijk verbinding met netwerk terwijl laptop hem soms niet vind of geen verbinding kan mee maken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Niet per se, maar het zou in jouw geval kunnen.

Elk apparaat met een Wi-Fi adapter kan beter of slechter zijn dan de andere. Dit heeft niet zo zeer met wel of geen laptop/tablet te maken, maar meer hoe goed de gebruikte componenten zijn, hoe diep de ontvanger in de hardware verstopt zit, en soms met nog ingewikkeldere zaken zoals waaraan de antenne vastgemaakt is, welke stof de behuizing is enz. Er zijn tientallen wi-fi adapter makers en tientallen fabrikanten die die adapters weer inbouwen in honderden verschillende modellen zo is dus elk apparaat anders qua bereik.

Ook zijn er nog verschillende standaarden adapters, die allen hun eigen specificaties en bereiken hebben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi#Wifi-standaarden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan welke tablet en welke laptop je bedoeld. Stel je neemt als voorbeeld een HP Pavilion (laptop) dan heeft een iPad Air een beter bereik. Maar een Yarvik Luna 9 heeft dan een slechter bereik.