Hoe zwaar moet mijn computer zijn voor het aansturen van een grote full color machine, snijplotter en software als Adobe Illustrator en Photoshop?

Voor een nieuw startend bedrijf moet ik pc's aanschaffen.
Op een van deze pc's zal ik een fullcolor print machine en snijplotter moeten aansturen. Ook zal er software opstaan als Adobe Photoshop en Illustrator. Daarnaast een snijprogramma (composer?) en een rib programma (Onyx?) Hoe zwaar moet deze computer hiervoor zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Aan de minimaalst eisen die er bestaan, kan met elke pc die de drivers ondersteund.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om een beetje fatsoenlijk te kunnen werken zou ik persoonlijk al snel een i5 of zelfs i7 pakken. SSD is ook wel fijn, maar geen noodzaak. Zorg ook voor voldoende RAM geheugen. Dit is naast de processor wel het belangrijkste. Ik denk dat 4 GB minimaal is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie: 4GB RAM is echt minimaal, hoor ik net van iemand die in een drukwerkzaak werkt.