welke usb hub kan ik het beste nemen?

Hallo allemaal,

Ik heb een 27" imac met vier usb poorten. Dit is met de al mijn apparatuur sowieso te weinig en heb daarom al een 4 poorts usb hub aangeschaft. Deze gebruik ik nu enkel voor een muis, printer, toestenbord enz. Daarnaast heb ik nog drie extrene harde schijven liggen. Deze hebben alle drie hun eigen netvoeding. Ik wil hiervoor appart een usb hub aanschaffen. Nu is mijn vraag dus welke? Moet ik er een nemen met netvoeding of is eentje met enkel pc voeding genoeg. Ik wil niet teveel van de snelheid verliezen door de usb hub. Heeft iemand hier ervaring mee of kent hier iemand iets van? Ik wil niet iets van 3 euro kopen als ik eigenlijk iets van 30 euro nodig heb hiervoor.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Het beste antwoord

voor 3 harde schijven met netvoeding heb je geen usb-hub nodig omdat de harde schijven hun energie van het stroomnet halen, de usb-poort wordt dus alleen gebruikt voor informatie. mocht je in de toekomst van plan zijn om meer apparaten aan te willen sluiten op je computer, dan raad ik je echt aan om een usb-hub met netvoeding te nemen, dit omdat een usb-hub zonder externe voeding al niet meer genoeg energie kan leveren als er bijvoorbeeld een harde schijf en een oplader op worden aangesloten, ook kan je een usb-hub met externe voeding gebruiken om apparaten op te laden die een usb-poort nodig hebben zonder de computer aan te zetten.

het ligt er dus aan of je in de toekomst van plan bent om meer apparaten aan te gaan sluiten of niet, als je dit van plan bent zou ik een usb-hub kopen met externe voeding
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je schijven al externe voedingen hebben zal het echt niet uitmaken,wat je koopt
ik tel 6 device waarvan 3 gevoed ?
Dan kan je echt wel toe met een goedkoop hubje
alleen de muis en toetsenbord gebruiken power
printer is ook al gevoed ?

moet kunnen lijkt mij
capthavoc