waarom moet ik ineens mijn externe hdd formateren?

pc zegt dat ik moet formateren waarom?

Toegevoegd na 6 minuten:
hallo ik heb een externe hdd voor mijn xbox daar staan op iso files op die ik niet kwijt wil ,maar als ik de externe hdd aansluit op mijn pc word er gezegd dat hij geformatteerd moet worden maar dan ben ik alles kwijt. normaal kon ik hem aansluiten en gewoon de files erbij zetten ruimte is er nog zat .het enigste wat er veranderd is dat ik een nieuwe windows 7 heb geïnstalleerd wat kan ik doen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Probeer eens op een andere PC.
Ik heb het ook wel eens gehad.
Iniedergeval niet laten formateren.
Bij mij deed hij het toen ik hem
Later weer opnieuw eruit en erin gehaald had wel ineens weer. Dit kan je ook proberen, in combinatie met PC opnieuw opstarten, als hij niet eerder uit is geweest nadat u de externe hdd voor de eerste keer had aangesloten. Bij mij is het iniedergeval weer goed gekomen, tot 2 keer toe zelfs. Schat de kans groot in dat dit bij u ook zo is. Niet laten formateren in iedergeval, en ik zou zelf persoonlijk de hoop nog niet opgeven.

P.s: Bij mij had het volgebsmij niet veel met het ontkoppelen te maken, het belangrijkste is alleen dat je hem niet moet ontkoppelen als hij nog aan het overzetten is, net als bij een USB-Stick. Als deze klaar is met overzetten van alle bestanden die ik hem heb laten overzetten, haal ik hem er ook altijd gewoon uit zonder overige acties, en bij mij is dat altijd goed gegaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk heb je de externe HDD uitgeplugged zonder deze eerst af te sluiten van het systeem waar die toen in zat.
Hierdoor ontstaan er fouten in het filesysteemrecord waardoor de HDD feitelijk onleesbaar wordt.
M.a.w. de bestandsindeling en de boekhouding daarvan is nu beschadigt waardoor de pc niet meer kan uitlezen danwel herkennen welke bestandsindeling is gebruikt.

Gevolg is de melding dat de schijf geformatteerd moet worden.

USB apparaten moet je ALTIJD eerst afsluiten voordat je ze van een systeem kan verwijderen. Heel veel data gaat vaak definitief verloren door ff niet opletten.
Het is dan niet meer bereikbaar alhoewel het er nog wel opstaat.

Wat je kunt proberen is de HDD te repareren met 'chkdsk' in DOS.

Om daar te komen geef je in 'Start' in het onderste vakje de opdracht 'cmd' in zonder de aanhalingstekens. Je krijgt dan daarboven de opdracht cmd te zien, die klik je aan met je rechtermuisknop en kies dan voor 'Als administrator uitvoeren'. Links klikken.
De eventuele vraag of dat cmd wijzigingen mag uitvoeren bevestig je met JA.
Je krijgt dan een klein zwart venster waarin je opdrachten kunt typen.

Als je daar dan chkdsk plus driveletter intypt (enter) dus bijvoorbeeld chkdsk G: (als G: je externe HDD is) dan zal het programma eerst je externe HDD controleren op fouten en daarna een status rapport geven.

Daarna geef je de opdracht chkdsk g: nogmaals in maar dan met de optie /f (van fix).
Dus: chkdsk G: /f

Het programma gaat nu proberen de fouten op die drive te herstellen. De toevoeging /f is nodig omdat chkdsk zonder deze opties niks wijzigt aan het bestandsysteem als dat nodig is.

Chkdsk wat staat voor 'checkdisk' is een rudeless programma dat vaak wel succes heeft maar soms ook niet. Je hebt, zogezegd, garantie tot de deur.

Maar als chkdsk het niet lukt om de HDD weer aan de praat te krijgen dan zijn er nog legio programma's (gratis) te vinden op het internet die de klus alsnog kunnen klaren. Beetje googlen dan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi thanks voor je uitleg mijn xbox leest de games in iso nogsteeds gelukkig want dat zijn er 104 en zoveel games wil ik niet kwijt.enigste wat veranderd is op de pc is dat er een nieuwe windows installatie op staat maar wel gewoon weer win 7 64bit,ik klik altijd op veilig usb massa opslag verweideren dus daar let ik op, zo ie zo heb ik een nieuwe externe hdd nodig voor bv de volgende 100 spellen maar mijn pc raakt vol dus ik moet het snel oplossen.gek de xbox360 leest alles nog prima en kan alles ook spelen maar ik zal het proberen bedankt.rico