welke Acer kies ik?

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn vrouw, we zijn allebei zestig plussers en gamen is niet echt ons ding meer. Niettemin moet het iets zijn dat enkele jaren moet meegaan, dus zoek ik iets met een snelle processor, een goede videokaart, genoeg RAM geheugen en genoeg opslagcapaciteit.
Ik twijfel tussen 2 types:
1. Een ACER Aspire V-771G-73638G50, 17,3”, een Intel i7-3632QM, een Nvidia GeForce GT740M 4GB, 8GB RAM, en een HD van 500 GB.
2. Een ACE Aspire E1-772G-5420161, 17,3”, een Intel i5-4200M, een Nvidia GeForce GT820M 2GB, 16 GB RAM, en HD van 1 TB.
Ze worden verdeeld door Exellent en kosten allebei 799 € en we kunnen de betaling spreiden over 10 maanden met 0% JKP. Graag jullie advies.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

eigenlijk zijn beide genoemde laptops een beetje over de top voor uw doelen naar ik verwacht. Voor normaal gebruik, WORD, excel, foto's, mailen, etc is een i3 met 6GB GB RAM ruim voldoende.

Laptops hebben nogal de neiging verstopt te raken met stof, her en der kapot te gaan: aansluitingen, muis, toetsenbord, schakel tussen bord-scherm, accu, adapter. Hierdoor is het imo beter om nu een magerder laptop aan te schaffen
- i3, 4-6GB ram, 500TB harde schijf, video kaart niet zo belangrijk en over 3-4 jaar een nieuwe te kopen.
Tenzij geld geen probleem is: dan is de i7 duidelijk de betere keus. 16 GB ram is overdone, dan heb je meer aan een snellere processor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik sluit aan bij dit antwoord. Allebei zijn snelle laptops, maar voor mij zou de keus op nummer 1 vallen. Laptops kun je niet veel sneller maken, door er een andere processor of GPU in te zetten. Dus is optie 1 met de snellere processor en betere grafische kaart de betere optie. 500 gb opslag capaciteit is groot genoeg (voorlopig) en daar zit het hem ook in: je kunt de 500 gb harde schijf altijd nog vervangen door een grotere, of, wat ik persoonlijk beter vind, uitbreiden door een externe harde schijf. Bovendien kun je de laptop - indien nodig - nóg een stuk sneller maken, door er een SSD schijf in te zetten, mocht dat nodig zijn. Dat scheelt bij het opstarten van de laptop enorm en ook het starten van programma's.
Alleen zijn deze wel een stuk duurder. Dit zou voor later een optie kunnen zijn. Externe schijven zijn gemakkelijk via USB aan te sluiten en je kunt daar alle gegevens opzetten. De interne schijf voor de programma's en windows.
Ik zou zelf ook liever twee harde schijven van 500 gb aansluiten dan één van 1 tb. Wat als alle gegevens op die tb verloren gaan, wanneer de schijf kapot gaat? Hoe maak je backups? Als je je data over twee schijven verdeelt, is de kans dat iets verloren gaat ook minder groot.