Toshiba touchpad doet niks meer, hoe kan ik dit oplossen??

Mijn accu van mijn Toshiba Satellite C660-1R1 is al een tijdje kapot. Hij doet het wel op netstroom maar zodra ik de accu eruit haal valt die uit. Dat is allemaal geen probleem ik vervang gewoon de accu maar het rare is: zodra ik de accu eruit haal reageert mijn touchpad en mijn muis die ik via usb aansluit niet meer.. Ze selecteren vanalles en zijn niet meer normaal te besturen want ze bewegen nog amper. Maar zodra ik de accu er weer in doe doet mijn laptop het voor eventjes(1min voordat die weer uitvalt) maar dan doet mijn muis en touchpad gewoon weer normaal... Ik heb geen idee hoe het komt en ik kan niks op internet zoeken over dit probleem! Zou iemand mij kunnen helpen? :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
4.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk kan je laptop zonder de accu niet genoeg stroom leveren naar de USB apparaten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ook naar het touchpad? Dus eigenlijk is mijn laptop niet meer bruikbaar totdat ik een nieuwe accu heb gekocht?

Het beste antwoord

Wat je even kunt proberen is kijken naar de functietoetsen die aanwezig zijn op het toetsenbord. Op 1 daarvan zit een tekentje met een vinger en een vierkante (of alleen een vierkantje). Druk op de Fn toets in combinatie met dat vierkantje, en als het goed is schakelt de touchpad weer in. Zo niet, dan is deze waarschijnlijk defect en zal je hem moeten laten repareren. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

meschien moetje even op de Toshiba kijken en daar even gebruik maken van de live chat om met een van de medewerkers te chatten om gebruik te maken van de livechat klik je op de toets naast de zoekbalk met de tekst livechat en dan kun je met een van de adviseurs chatten voor hulp
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Idd net als esmeerorik24 zegt,
Bij toshiba kun je dit doen middels de FN toets naast de windowsknop en de CTRL knop en F9 (dus FN + F9). Dan krijg je boven in je beeldscherm de status van je touchpad te zien. het kan zijn dat je dan nog een keer op F9 moet drukken om zo te selecteren of dat je touchpad aan of uit moet staan.

Als dit niet werkt kan het zijn dat iemand perongelijk de driver verwijderd heeft. Dan kun je het beste een systeemherstel doen.

En als dat niet werkt zit het probleem hem in de hardware. dan zou het probleem hem weer in drie dingen kunnen zitten;
- je touchpad zelf
- De kabel die je tochpad en je moderbord met elkaar verbinden.
- je moederbord (ik neem deze in zn geheel want als de aansluiting niet goed is kan het ook verder zitten, dat betekend dan niet specifiek dat je heel je pc kunt weg gooien).

Maar voor dat we overhaaste conclusie's trekken probeer eerst de oplossing met de fn+ f9 toest.

GrtZ..