Als je een Android smartphone hebt, kan je de app "Wifi Analyzer" gebruiken en wordt het zichtbaar voor je:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De functie van een wifi-repeater is om het bereik van een wifi-verbinding te verbeteren, NIET om deze te versnellen, integendeel, omdat het signaal nu 2 keer verwerkt moet worden door de repeater wordt de netwerkverbinding bij gebruik van een repeater altijd trager.

Dat maakt het wel eenvoudig te testen. Schakel de repeater uit en ga op een plek staan waar je apparaat net geen wifi-signaal meer ontvangt.

Schakel dan de repeater in en controleer of je op die plek nu wel signaal hebt. Is dat zo? Dan werkt de repeater goed.