ik moest eerst even opzoeken wat het was ?
maar dit stukje viel me op
(bron wiki)
Dit omvat een specifiek protocol, waarbij eerst gemeten wordt of er een PoE-toestel aangesloten is, welk vermogen nodig is, en pas dan zal op de lijn de nodige elektrische spanning aangeboden worden. De veelgebruikte categorie 5e-bekabeling laat vermogens toe van 18 Watt per aderpaar. Als 4 van de aders gebruikt worden voor de vermogensoverdracht, betekent dit dus een maximum van ongeveer 36 Watt. Met wat verlies in de kabel blijft er dus een nuttig vermogen over van ongeveer 30 Watt.

als ik het dus goed begrijp dan zou POE dus eerst kijken of er een geschikt apperaat is aangesloten en daarna wordt pas stroom geleverd.
ik zal er maar vanuit gaan dat er dus een beveliging is die dit tegenhoudt als er geen PoE apperaat wordt aangesloten.
dus je laptop netwerk kaartje is daarmee veilig lijkt mij
volgens dit verhaaltje zou er gewoon niets gebeuren
of daarmee er wel een internet verbinding zou ontstaan weet ik niet
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal duidelijk.
Bedankt voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antwoord is zeer uitgebreid. Inmiddels getest, en ja, je kunt een netwerkapparaat die geen POE nodig heeft toch aansluiten op een POE poort van bijvoorbeeld een Switch.

Andere antwoorden (1)

Hoi,

Je vraagstelling klopt niet helemaal. PoE staat voor Power over Ethernet. PoE is geen "ding".
Apparatuur welke in een netwerk zijn opgenomen hebben een eigen voeding, of zijn PoE geschikt.