wat gebeurt er als je een POE perongeluk aansluit op een laptop?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik moest eerst even opzoeken wat het was ? maar dit stukje viel me op (bron wiki) Dit omvat een specifiek protocol, waarbij eerst gemeten wordt of er een PoE-toestel aangesloten is, welk vermogen nodig is, en pas dan zal op de lijn de nodige elektrische spanning aangeboden worden. De veelgebruikte categorie 5e-bekabeling laat vermogens toe van 18 Watt per aderpaar. Als 4 van de aders gebruikt worden voor de vermogensoverdracht, betekent dit dus een maximum van ongeveer 36 Watt. Met wat verlies in de kabel blijft er dus een nuttig vermogen over van ongeveer 30 Watt. als ik het dus goed begrijp dan zou POE dus eerst kijken of er een geschikt apperaat is aangesloten en daarna wordt pas stroom geleverd. ik zal er maar vanuit gaan dat er dus een beveliging is die dit tegenhoudt als er geen PoE apperaat wordt aangesloten. dus je laptop netwerk kaartje is daarmee veilig lijkt mij volgens dit verhaaltje zou er gewoon niets gebeuren of daarmee er wel een internet verbinding zou ontstaan weet ik niet

Hoi, Je vraagstelling klopt niet helemaal. PoE staat voor Power over Ethernet. PoE is geen "ding". Apparatuur welke in een netwerk zijn opgenomen hebben een eigen voeding, of zijn PoE geschikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100