Hoeveel apparaten kunnen gelijktijdig een bluetooth verbinding hebben en heeft dit invloed op de prestaties?

Dus bijvoorbeeld op een tablet die naar een bluetooth headset gaat en tevens met een bluetooth keyboard wordt verbonden.

Maar ook een bluetooth keyboard die zowel met een tablet als met een andere bluetooth is verbonden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
25.5K

Antwoorden (1)

Bluetooth is een radioverbinding (in de 2,4GHz-band, dit is in het frequentiegebied van UHF) voor spraak en data op korte afstand. Het werkt 'point to multipoint', hetgeen inhoudt dat een enkele bron meer 'ontvangers' kan bedienen. Wanneer twee bluetoothapparaten een verbinding hebben opgebouwd, dan ontstaat een zogenoemd piconet. Er kunnen op dezelfde plek meerdere van dergelijke piconets naast elkaar bestaan, in wat men een scatternet noemt. Binnen een piconet ondersteunt bluetooth maximaal acht actieve verschillende apparaten, terwijl er in totaal 127 apparaten een verbinding kunnen houden (deze zijn tijdelijk 'geparkeerd').