Hoe kan ik de 'blue screen of death' oplossen (windows 8)?

Deze ochtend is juist mijn nieuwe laptop aangekomen (Toshiba Satellite P70-A10P Windows 8 (1700 euro, geen prullending dus)).

Ik heb alles kunnen instellen en programmeren naar mijn wens, geen probleem. Nu, als ik op het internet zit, gebeurt het al de hele tijd (al 7 a 8 keer gebeurd) dat een lichtblauw scherm met een sad smiley ( :( ) verschijnt met gevolg dat mijn laptop zich aflsuit. Zie afbeelding voor welk scherm.

Na een beetje opzoekwerk heb ik gevonden dat het scherm ''blue screen of death'' heet. Maar voor ik op internet voor oplossingen ga zoeken (die misschien niet werken met gevolg dat mijn nieuwe laptop niet meer optimaal functioneert), heeft iemand van jullie dit scherm ook meegemaakt en hoe hebben jullie het opgelost?

Het scherm komt de hele tijd op willekeurige momenten. Het is echt supervervelend, zeker als ik met iets bezig ben waar ik niet onderbroken mag worden (tijdens een League of Legends spelletje bv.).
Ook heb ik gemerkt dat de error die onderaan staat de hele tijd een andere error is.

Nogmaals, de laptop is juist nieuw, ik heb geen illegale zaken gedownload, niet op verdachte sites geweest. Het scherm komt al vanaf het begin op.

Toegevoegd na 19 uur:
Bedankt voor jullie hulp allemaal, maar ik heb besloten om de laptop te retourneren. Ik heb contact opgenomen met die klantenservice van Coolblue en zij zeiden dat ik hem zonder problemen mocht retourneren, aangezien het waarschijnlijk om een hardwareprobleem ging.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dit verschijnsel kan door vele dingen gebeuren.
En idd dit schijnt dus de nieuwe Bsod te zijn..........

We gaan eens dieper in op jou machine.
De logboeken, deze worden automatisch bijgehouden en kunnen heel veel informatie bevatten.

Ga eens in bureaublad modus en dan rechtsklikken op "computer", dan naar de optie beheren.
Je ziet dan ergens aan de linkerzijde een optie logboeken.
Vouw deze open en doe dit ook met windows-logboeken.
Loop vervolgens de onderstaande lijsten na.
Vaak worden hier de aard van de foutmeldingen weergegeven.

Aan de hand van deze gegevens kan je een stappenplan maken,
immers je weet dan in welke hoek je zoeken moet.

Eventueel wil ik je hiermee wel helpen via pb voor een
gedetailleerde uitleg.
Maar dit is wel the way to go.

Mocht de fouten hardware gerelateerd zijn dan kan je altijd nog terugvallen op de garantie, maar dan moet je eerst even een paar dingen uitsluiten.

Succes