Waarom werkt mijn HDMI aansluiting op mijn laptop niet meer?

Ik heb dus een probleem.
Ik wilde een tijdje geleden een film kijken op mijn tv via mijn laptop, en normaal werkte dat altijd maar nu ineens dus niet meer.
Ik heb windows 7 als besturingssysteem en een toshiba laptop die ik wil aansluiten op mijn samsung tv.
Ik heb al veel geprobeerd zoals bij configuratiescherm de tv selecteren enzo en ctrl + p ofzo scherm uitbreiden en F7 werkt ook allemaal niet.
Nu vraag ik me af of misschien de HDMI driver van mijn laptop kapot is, aangezien hij het normaal altijd wel gwn deed.
De HDMI kabel werkt wel gwn en ik heb altijd dezelfde gebruikt voor m'n laptop.
Weet iemand wat het probleem is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
4.2K

Antwoorden (2)

Ik heb ook een toshiba en mijn HDMI werkt gewoon goed. Ik denk dat de driver eerder kapot is. Je kan ook altijd kijken of het aan de tv ligt dus in misschien een andere tv stoppen om te kijken of die het daar doet. Je kan ook kijken of de HDMI kabel kapot is door een andere kabel te gebruiken. Anders probeer films in minder mooie kwaliteit te kijken met een VGA kabel. Succes verder!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goede vraag met een diverse antwoord, we beginnen eerst maar met de kabel. Weet je 100% zeker dat deze het echt wel doet. Controleer dit eerst eens bij vriend of kennis. Tweede ding, heb je je tv wel ingesteld om pc-signaal te ontvangen. Ten derde, weet je zeker dat je laptop signaal afgeeft op de kabel of heb je in de beeldscherm instellingen niet aan staan dat hij nog een monitor moet aan sturen. Controleer dit allemaal stuk voor stuk en dan kan je zo zaken uitsluiten. En er zo achter komen wat er fout zit. Kijk of je een vriend/kennis hebt waar je dit kan doen. En als laatste zorg dat je kabel goed ingeplugd is. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik heb al geprobeerd de beeldscherm instellingen te veranderen en naar mijn tv gekeken ook, maar ik heb niks gemerkt, de kabel gebruik ik voor mijn Playstation 3 en dat gaat zonder problemen, dus het ligt niet aan de kabel.
Misschien moet ik nieuwe software installeren ofzo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, probeer het volgende eens. Zet je laptop aan zonder een programma op te starten. Ga dan met je muis midden op je berceau staan en klik met je rechter muisknop. Je krijgt dan een dialoog schermpje, ga daar eens naar graphicconverter options. Als het goed is krijg je daar een vervolg dialoog schermpje. Met de optie output to, ga daar op staan en zie dat je dan weer een schermpje krijgt. In mijn geval vink ik de mogelijkheid, intel(R) dual display clone, aan. Dan doet mijn tv/flatscreen het. Laat even weten of het is gelukt, anders proberen we weer wat anders. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ps, het kan bij jou iets anders staan maar als je die hebt aangevinkt , en je gaat daarna weer op de optie staan dan zal je zien dat je monitor en notebook beeldactief hebt gemaakt. Succes!