Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft ervaring met een yoke?

Is het veel leuker vliegen (met een simulator) met een yoke? Geld waard?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
570

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee ik heb geen ervaring met een yoke, als je dat tenminste definieert als een stuurwiel zoals jij dat afbeeld.

Zelf heb ik, met Microsoft Flight Simulator 2004 goede ervaringen met mijn hotas (hands-on throttle and stick), zie fotootje. Dit soort sticks is eigenlijk meer bedoeld voor snelle actie, maar een langzame Cessna vliegt er ook heel comfortabel mee.

Toch lijkt het me (als ik ooit geld teveel heb) wel zeer interessant een yoke aan te schaffen zoals jij die afbeeld, dan met losse throttleblocks, dus losse apparaten met gashendels die bovendien te programmeren zijn voor andere functies, zoals fuel mixture (per afzonderlijke motor) en propellor pitch (ook per motor).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
P.S. Ik was vergeten te vermelden dat naar mijn mening losse roerpedalen (die ik overigens niet heb) eigenlijk onontbeerlijk zijn, aangezien de roerfunctie in apparaten zoals hierboven afgebeeld (indien aanwezig) vaak maar een slap aftreksel is, waardoor je gevoeligheid mist en dus ook controle.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding