Apple toetsenbord werkt niet meer na schoonmaken, is het nog te redden?

Ik heb in een ijverige bui de toetsen van mijn ultraplatte Apple toetsenbord (met snoer) schoongemaakt met (waarschijnlijk te veel) spiritus en wattenstaafjes. En nu doet ie het dus niet meer? Is hij overleden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
3.9K

Het beste antwoord

Het is mij een paar keer gebeurd dat mijn apple-toetsenbord (met snoer) het niet meer deed, in relatie tot vocht of reinigingsmiddelen. Die nieuwe platte toetsenborden typen verrukkelijk, maar zijn blijkbaar erg gevoelig in vergelijking tot andere toetsenplanken.

Alle behalve de laatste keer heeft het geholpen om het toetsen bord een aantal dagen tot een week te laten drogen alvorens het op nieuw te proberen. Hetgeen dat de schade doet is namelijk niet vocht, maar kortsluiting ontstaan door vocht. Dus voordat je hem weer aansluit moet hij wel echt goed droog zijn.

De 'laatste keer' was echt een verwaarloosbare hoeveelheid vocht, en ik heb het toetsenbord welhaast direct ontkoppeld. Het kan dus heel snel mis zijn. Heb op koninginnedag een ouder type Apple toetsenbord gekocht voor 5 euro. Veel duurzamer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Het verbaast mij ook dat die dingen zo gevoelig zijn, ik had deze methode op andere toetsenborden nl. ook al eens toegepast. Mogelijk heb ik hem te snel weer aangesloten en is de schade daardoor. Ik probeer het over een paar dagen nog maar eens en anders, helaas, naar de apple store....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was inderdaad vocht en ik was bang dat er sprake was van kortsluiting. Na een paar dagen drogen in de zon heb ik hem opnieuw aangesloten en nu doet hij het weer!
Een goede les voor een volgende keer.

Andere antwoorden (3)

Zoiets is mij ook overkomen. Ik denk wel dat hij het niet meer doet. Ik heb gewoon een nieuwe toetsenbord gehaald. Je zou ook even naar de toetsen kijken. Zorg ervoor dat er GEEN water tussen zit. Het moet dus helemaal droog zijn. Was het aan toen je het ging schoonmaken? Zo ja, dan was er misschien sprake van kortsluiting.
Een nieuwe toetsenbord kopen is het beste wat je kunt doen, tenzij het checken van water werkt.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee het was ontkoppeld toen ik het onder handen nam, maar misschien niet goed droog toen ik het weer aansloot. Ik laat het nog maar een beetje drogen en dan nog maar es proberen. Bedankt!
als hij niks meer doet ben ik bang van wel, zit er geen aan uit toets aan de zijkant van het toetsenbord?
Er zijn erg veel soorten toetsenborden van Apple op de ene zit wel een toets en de ander niet op die van mij wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met apple toetsenbord. Wel met verschillende andere toetsenborden en telefoons waar koppen koffie met suiker op leeggevallen zijn.
Was altijd een kwestie van veel water (suiker er uit spoelen )en heel lang en goed drogen (verwarming). Daar moest je dan gewoon de tijd voor nemen. Kan meerdere dagen duren. Uiteindelijk heb ik wel alles weer aan de praat gekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik laat hem nog maar een beetje drogen, maar mogelijk heeft hij al kortsluiting gemaakt. Later dan nog maar een poging doen.