Wat zijn de mogelijkheden om dual gigabit lan op mijn oude laptop te krijgen?

De laptop stamt uit 2001 en bevat een celeron cpu. Er zit een expresscard in (dus dat is 1 poort) en een onboard 100mb/s ethernet kaart. verder eigenlijk alleen usb 2.0 poorten maar die zijn niet snel genoeg om 1000mb/s door te voeren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De enige oplossing (volgens mij) is een dual ethernet expresscard.

http://uk.startech.com/Networking-IO/Adapter-Cards/Dual-Port-ExpressCard-Gigabit-Ethernet-NIC~EC2000S
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die mogelijkheid is er niet. Zoals je zegt, je USB-poorten zijn niet snel genoeg, maar bij een laptop heb je geen andere uitbreidingsmogelijkheden. (zoals bij een PC waar je een uitbreidingskaart direct op de bus kunt aansluiten)
escape
10 jaar geleden
Je kan idd wel de een of andere adapter hiervoor krijgen, zie antwoord 2, maar dit heeft helemaal geen zin, wat je beter kan doen is b.v. een usb wifi van 300 Mbit/s aanschaffen,b.v. de TP-LINK Wireless N USB Adapter. Deze snelheid kan je laptop al nauwelijks bij houden. Let wel op dat je OS het ondersteund.
Dit is misschien niet het antwoord dat je zo willen horen, maar adviseren om een dual gigabit lan kaart aan te schaffen, zou net zoiets zijn, als adviseren om een brandslang aan te sluiten op een keukenkraantje, totaal onzinnig dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap niks van je argument dat een laptop geen 2x1Gb/s aan zou kunnen. Hoe kom je daarbij?
Het is mogelijk, om via de expres card de adapter aan te sluiten, maar ik zou het in de winkel uit testen of je wel snelheidswinst haalt. Ik heb een andere moederboard mogen aanschaffen in een ver leden, omdat mijn PC te langzaam was voor de 10mb netwerkverbinding.