Wat kan de oorzaak zijn van een verbrande printerkabel?

Hallo,

Ik vroeg me af wat het oorzaak kan zijn van een verbrande printerkabel?
Het gaat om de kabel die de printer voorziet van stroom.
Een stuk van de die kabel en een ijzeren pin van de pc zijn deels gesmolten.
Ik heb nu een nieuwe kabel erin gedaan wat voorlopig weer de printer
weer aan de praat kreeg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat kan enkel komen door een slecht contact tss de stekker en het stopcontact op de printer maar mogelijks ook door een slechte soldeerverbinding tss de print en het stopcontact.
Ijzeren pin gesmolten ? Hooguit verbrand uitzien.Voor alle zekerheid na een reeks printen nog eens controleren of de nieuwe stekker niet heet geworden is, zo ja printer openmaken en nazien wat er mis is want dan is er eigenlijk brandgevaar !