Als ik een SSD koop en daar Windows op zet, heb ik daar dan voordeel aan behalve de opstart tijd?

Ik zou er dan een kopen van 64GB, dus daar kunnen de prgramma's niet meer bij.

11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

SSD heeft geen bewegende delen en maakt dus geen geluid, ook word ie daardoor niet warm en zal de fan ook minder (snel) aanslaan. Daarnaast is ie ook nog eens veel sneller dan een gewone harde schijf. 64GB is voldoende voor windows en andere software, let wel op dat je een SSD nooit gaat defragmenteren. Naast een SSD heb je dan een andere harde schijf nodig om je foto's, downloads en dergelijk op te zetten, kijk van tevoren even of dat wel kan in jouw pc/laptop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
peterjbruins
11 jaar geleden
Ik heb momenteel 1 hdd van 1tb, en die heb ik verdeeld in een aantal partities. een is voor windows en software die op de eerste harde schijf geinstalleerd moeden worden, en daarvan is al 60gb gebruikt...
de partitie voor software en games is al 300gb Zal een windows 8 pro installatie kleiner zijn (en blijven) dan windows 7 ultimate?
mijn voorkeur gaat wel uit naar 7, maar als dat niet makkelijk gaat passen op een ssd moet ik maar overstappen naar 8...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een game PC. Waarom zou je overstappen naar 8? Er zijn games die daar helemaal niet compatible mee zijn.
peterjbruins
11 jaar geleden
@Eloines dat dacht ik omdat windows 7 misschien te groot is voor en 64gb ssd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@peterjbruins, vergeet niet dat de software en games op die andere partitie ook data op de C: schijf bijschrijft omdat het register daar op staat.
Ikzelf draai windows 7 op een ssd en heb nog 20GB over (zonder games, maar met photoshop met diverse uitbreidingen en office pro). Bij een normale harde schijf moet je 1/3e vrij houden om geen snelheid te verkiezen, bij ssd hoef je geen ruimte vrij te houden om.
Voor games heb je inderdaad een veel grotere schijf nodig omdat de meeste geavanceerde games veel data bevatten en ook veel data nodig hebben om alles op te slaan. Je kunt eventueel games op een normale schijf zetten (de belangrijke bestanden worden automatisch op de C: schijf (ssd) gezet. Je verliest hierdoor wel snelheid omdat windows moet communiceren met beide schijven. Dit heeft overigens niet mijn voorkeur mede omdat ikzelf hier een slechte ervaring mee heb, ik kon op een gegeven moment de game niet meer opstarten omdat er een aantal conflicten waren tussen de data op beide schijven.

Andere antwoorden (2)

Ja een SSD is veel stiller dan een gewone HD. In mijn laptop zit alleen een 256GB SSD en het ding is compleet stil.
paulus811
11 jaar geleden
peterjbruins
11 jaar geleden
Het geluid maakt me niets uit, het is een game pc en de fans maken al meer geluid dan de hdd, zijn er nog andere dingen?
Werkt Windows over het algemeen sneller met een ssd?
Omdat je systeembestanden dan op een SSD schijf staan zal windows in het algemeen ook vlotter werken. 64GB is ook voldoende om nog een heleboel software op te installeren aangezien Windows 8 iets van 15 tot 20 GB nodig heeft.