Waarom geeft de printer aan dat de cartridge maar halfvol is?

Ik heb zojuist de cartridges vervangen, en het inktniveau staat maar halverwege

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef de nummers eens op, merk printer, type en gekochte cartridge nummers.

Antwoorden (3)

goed kijken of je hem er juist in hebt gezet / kijken of je het velletje van de cartridge goed eraf hebt gehaald als dat niet lukt is er wat mis met de cartridge
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me sterk dat het aan de cartridge ligt, aangezien het bij alletwee de cartridges is die ik heb vervangen. Ik denk dat het eerder aan de printer ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij slechte plaatsing en met plastiek beschermplaatje zou die helemaal niet herkent worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt aan de gemene trucs van de verkoper/onoplettendheid van de koper.
De printer moet gereset worden als er nieuwe cartridges in gaan,dan moet het weer goed zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, dat lijkt mij het enige juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de +
... Je hebt gewoon halfvolle cartridges gekocht. Deze zijn een stuk goedkoper, en een stuk leger.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij een nieuwe printer is het al gemeengoed dat de cartridges halfvol zitten.

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.123inkt.nl/Inkt-cartridges/HP/Printer-type/HP-Deskjet/HP-Deskjet-855cxi-p2174.html

Het wordt dus als "lage capaciteit" verkocht. Eerst allemaal ~40ml exemplaren dan ~20 ml exemplaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een standaard capaciteit cartridge laat de printer nog steeds zien dat deze voor 100% gevuld is. Dat de 100% vol veel meer is bij een XL cartridge is natuurlijk een ander verhaal :).