Ik wil een maandelijkse backup maken van mijn bestanden. Wat is een goed systeem voor mij?

Handmatig is het teveel werk om elke maand te doen. Wat is betrouwbare software. Ik ben huiverig om de software zelf te laten bepalen waar een backup van gemaakt wordt.
Is een externe harddisk slim? Een Nas is me te duur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Windows heeft een backup programma aan boord welke u kan bereiken via Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Back-up maken en terugzetten.
U kan zelf bepalen wanneer die moet gebeuren en waar die moet opgeslagen worden.

Toegevoegd na 13 minuten:
U kan ook bepalen of u een systeem backup wilt maken, wel aan te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel mensen hebben de goede intentie om regelmatig te backuppen, maar doen het vaak verkeerd.
Sommigen noemen hun "originele" bestanden op een externe harde schijf hun backup, anderen vergeten te backuppen of controleren nooit of de backups wel gelukt zijn.

Daarnaast blijft de "backup schijf" vaak aan de computer gekoppeld die zij backuppen, zodat bij brand of blikseminslag alsnog alle data weg is.

Je kunt al voor 25 euro per jaar al je computers backuppen met onbeperkte opslagcapaciteit. De bestanden worden elk half uur bijgewerkt en de data wordt gecrypt opgeslagen op servers binnen Europa, waardoor de kans dat je je data nog eens kwijt raakt, tot een minimum beperkt wordt.
Er zijn verschillende aanbieders die dit of soortgelijke producten aanbieden. Google maar even, dan vind je wel wat.