Waarom wordt er bij de Externe schijf USB 3 geen vermelding gemaakt of de snelheid 5400 0f 7200 rpm is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.9lives.be/forum/hardware/834002-usb-3-0-a.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp je antwoord niet op de link vind ik het antwoord niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Best met uw merk en type een zoeken op Google wat de eigenschappen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt bij USB2 of SATA ook niet aangegeven, daarnaast is het niet echt boeiend, RPM zegt weinig, MB/s zegt veel meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb internet bezocht en in alle gevallen blijkt dat bij de Ext HD USB 2 wel een snelheid in rpm wordt gegeven en bij de USB 3 schijven niet. Ik kijk niet naar SSD kaarten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah je bedoelt bij verkoop, ik ging er vanuit dat je in je computer settings aan het neuzen was. Maar dan nog, RPM zegt niet veel en zeker niet alles. Er zijn 5400RPM schijven die meer MB/s doorpompen dan 7200RPM schijven. Heeft veel met datadichtheid te maken en in het geval van USB de bottleneck die de verbinding geeft. Dikke kans dat een 7200RPM en een 5400RPM schijf in dezelfde behuizing dezelfde snelheid geven vanwege de verbinding/controller. Wat je dus beter kan doen is kijken op tweakers.net bijv. of er benchmarks door gebruikers worden gegeven in reviews van specifieke modellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De link die freekfluweel geeft is wat raar, een 5600RPM schijf geeft in een SATA setup heus geen 13MB/s, dat ligt echt ergens anders. In de draad wordt het ook al tegengesproken, dus ik snap ook die link niet echt.

Antwoorden (1)

Wellicht is het een SSD schijf?
Deze draait niet maar is een chip.
Als het een schijf betreft die draait, zou ik het wel heel slecht van de leverancier vinden om het er niet bij te vermelden. Ik zou zeggen: Typ de merk/type over op Google, om verdere specificaties te bekijken. Meestal is het in zulke gevallen; geen nieuws is slecht(ste) nieuws, oftewel dat je er van uit kan gaan dat het 5400RPM is MITS je het antwoord echt niet kan vinden.