Wat voor kabel is dit (foto), en hoe zet ik hem om?

Ik heb een hele rare kabel, hij kan niet in mijn pc en zou ook niet weten hoe hij heet (afbeelding).

Zijn er soort 'tussenstukjes' die hem om kunnen zetten zodat hij wel in mijn pc kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet weet waar hij voor is, waarom zou je hem dan in je PC willen proppen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziet er antiek uit... Wat voor interessants wil je op je PC aansluiten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet waar waaraan de kabel zit, aan een stuurknoppel voor flight simulator van jawel 15 jaar geleden! Maakt mij niet uit wat er op moet als hij maar in mijn pc kan.

Het beste antwoord

Dat is een gameport (maar dat wist je al)

Er bestaan gameport naar USB-adapters. Een klein kastje waar je stekker van b.v. je oude joystick insteekt en waar en snoertje met een USB aansluiting uitkomt.
Dat heeft als voordeel boven een insteekkaart dat je de boel niet hoeft open te schroeven en dat je het ook makkelijk op een andere PC /Laptop kan gebruiken

http://sewelldirect.com/USB-to-Gameport-Adapter-for-Joysticks-Controllers-and-Gamepads.asp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe heten die dingen in het Nederlands, en zijn er winkels/webshops waar die te koop zijn in NL?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan alleen geen nederlandse webshop vinden

Andere antwoorden (1)

Dan heb je een gamepoort nodig, omzetten gaat niet lukken. Insteekkaart met gamepoort is vast wel te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Insteekkaart?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een pc hebt(geen lt) er bestaan echtet ook gameport - usb converters.