Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

AUX-ingang laptop stuk, zijn er alternatieven, zoals adapters?

Hallo

De AUX-ingang van mijn laptop is onlangs stuk gegaan, een nogal lastig probleem dus, sinds ik nu niet meer naar muziek kan luisteren via mijn headphones.
Ik heb geen zin om deze laptop binnen te doen voor reparatie en ben eigenlijk gewoon op zoek naar een alternatief voor die ingang.
Bestaat er iets zoals een adapter 'USB to AUX-in'?
Dus dat ik iets in mijn USB steek, een aparte 'geluidskaart' zeg maar die dan op zijn beurt weer een AUX-in heeft zodat ik zo rustig muziek kan blijven luisteren?
Of zijn er andere alternatieven?

Indien jullie zo een adapter vinden op het net, zouden jullie me dan ook even een link naar webshop kunnen doorgeven?
Alvast erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

USB To AUX-in, bestaat jammer genoeg niet.
Eigenlijk is de beste oplossing een USB headset, of je moet gewoon je AUX laten maken.

Ik heb een beetje gezocht een headphone had ik niet kunnen vinden maar wel een headset
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hm spijtig..
En voor wat is dit dan precies: http://image.made-in-china.com/2f0j00VMtTdJmaAvgi/USB-Sound-Adapter-7-1-Channel-.jpg ? Want dacht dat zoiets het kon oplossen misschien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bestaat wel. je hebt gewoon USB geluidskaarten met audio ins en outs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh dat is handig, want heb echt een dure headphone die een 3,5mm jack heeft. En dan zou die waardeloos worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een USB headset is op hardware niveau ook gewoon een USB geluidskaart, maar dan met geïntegreerde koptelefoon en microfoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De USB headset is een beetje dure oplossing. Er is een oplossing die maar 10 euro kost.
USB-geluidskaarten bestaan gewoon:

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/bekijk-alle-producten.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je wil luisteren heb je een geluidsuitgang nodig. Geluid komt namelijk je laptop uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je wilt. En zijn dure en goedkope usb geluidkaarten. Wel is het zo dat bij een goedkope geluidskaart en een dure koptelefoon. Je waarschijnlijk een goedkoop geluid houdt. Dat heet de wet van de zwakste schakel.
Er is een usb stick beschikbaar voor 10 euro. En nee ik heb geen aandelen bij comrad, maar deze heeft wel vrij wel alles wat een beetje iemand met rechterhanden nodig heeft .

Dit is een usb stick met een geluid in en uit poort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding