Ik wil een computer van school stand only maken, maar weet niet hoe? Kan iemand mij helpen hoe ik dat moet doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Een "Stand alone" computer is een computer die niet is aangesloten op een netwerk. Je computer stand alone maken is dus in principe een kwestie van de netwerkkabel eruit halen. Het zou nog zo kunnen zijn dat je op de pc moet inloggen en deze dan probeert contact te maken met een netwerk. In dat geval zou je een "lokaal" account op de pc moeten hebben om lokaal in te kunnen loggen. Dit account kan door een beheerder worden gemaakt. Of dit nodig is en hoe dit precies moet is afhankelijk van het besturingssysteem dat op de pc staat. Tenslotte is het natuurlijk altijd nog mogelijk om de pc geheel opnieuw in te richten.