hoe zet ik een port open voor mijn ip camera op een netgear router ?

wil camera beelden via telefoon bekijken via 3g , nu moet ik een port open zetten , maar krijg het niet voor mekaar .
wie kan mij helpen ?
het gaat om een elro ip camera en een netgear router

Toegevoegd na 5 uur:
het gaat om een ubee netgear wnr3500v2 (ziggo)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

Wij kunnen helaas geen stap voor stap instructies geven daar iedere router anders werkt.
Met deze instructies zou u echter alle informatie moeten hebben om samen met de handleiding van uw router te kunnen portforwarden.
Portforwarding houdt in dat u in de router instelt naar welk apparaat, aangesloten op de router, u gestuurd wordt wanneer u van buitenaf inlogt op uw router.

Wij raden u aan om eerst een vast IP adres in de camera te zetten. Dit doet u door in de Basic Network settings de optie Obtain IP address from DHCP server uit te vinken.
U kunt hier nu de gegevens invullen voor de camera;
IP Addr; Het ip adres voor de camera
Subnet mask; 255.255.255.0
Gateway; intern IP adres van de router
DNS Server; intern IP adres van de router
http Port; Poortnummer voor de camera

U dient nu met de app of via een pc uit een ander netwerk de camera te benaderen via het externe
IP adres van uw router.

De camera benaderen met een intern IP adres (binnen het eigen netwerk) ziet er bijvoorbeeld als volgt uit; http:// 192.168.1.25

De camera benaderen met een extern IP adres (buiten het eigen netwerk) ziet er bijvoorbeeld als volgt uit; http://45.146.17.35:800
Hierbij is 45.146.17.35 het externe IP adres van uw router en 800 het poortnummer van de camera.

Het externe IP adres van uw router vindt u op www.watismijnip.nl
Het poortnummer van de camera vindt u in de web interface van de camera onder Network -> Basic LAN settings. De http port is het poortnummer van de camera. Let erop dat u deze poort mogelijk nog moet veranderen naar een poortnummer wat vrij is in de router.

U komt in de instellingen van de router door naar het IP adres van de router te gaan.
U vind het ip adres van de router in de handleiding van uw router of op een sticker op de router zelf.
Indien het IP adres hier niet te vinden is, zie dan aub pagina 2 van deze handleiding over hoe u het IP adres kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kunt nu in een internet browser (bijvoorbeeld Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari) naar dit IP adres gaan. U komt nu in de instellingen van de router.
In uw router zet u vervolgens het IP adres van de camera en het poortnummer van de camera, dit poortnummer moet u “forwarden”.
Op www.portforward.com kunt u van nagenoeg alle routers een korte stap-voor-stap handleiding vinden hoe u dit instelt voor uw router. U selecteert uit de router lijst uw model router. Klik vervolgens rechts bovenin op Skip Advertisement en kies een programma uit de lijst (Bijvoorbeeld iCam). U krijgt nu te zien hoe u in uw router portforwarding instelt, let erop dat u bij het poortnummer het poortnummer van de camera gebruikt en niet het aangegeven poortnummer voor de software (In het geval van iCam is dat 12000~12100)