Hoe kan ik een extern beeldscherm aan mijn laptop aansluiten?

Ik wil mijn laptop beeldscherm + toetsenbord niet meer gebruiken. Hoe kan ik een externe monitor aansluiten in mijn laptop, in welke ingang? (asus x58c)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

Als ik bij de specs van die laptop kijk.
http://www.asus.com/Notebooks/Versatile_Performance/X58C/#specifications

Zie ik dat de laptop van een "vga-uit" (d-sub) voorzien is. Dus je kunt er dmv een vga kabel een ander scherm op aansluiten welke natuurlijk ook van een "vga-in" voorzien moet zijn (de meeste hebben dat nog wel).

Bij vga is het wel aan te raden om gebruik te maken van een goede kabel (doorgaans hoe dikker hoe beter, ±1cm dikke kabels zijn wel goed) vooral bij hoge resoluties zoals 1920x1080/1200 wat tegenwoordig het meest gebruikelijk is. Helaas echter zie ik (als de plaatjes kloppen) alleen nog van die dunne vga kabels in de lijst (van ICIDU).
http://tweakers.net/categorie/72/kabels/producten/#filter:q1YqKMpMTvXNzFOyMtBRKi5ITXbLzClJLSpWsqpWMjcxBFFliTlKVtFKRsbmRkqxtbW1AA
(die Newstar KVM kabels zien er iets beter uit, hou 'm anders zo kort mogelijk)

Misschien ook handig 2ehands te kijken. Zo ben ik zelf een keer voor een vga kabel op pad geweest kon toen ook niet geen goede vinden. Toen heb ik op gegeven moment gezegd doe mij die maar want in een pc toko stond een pc aangesloten via vga met een mooie goede kabel eraan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Via een hdmi kabel of vga kabel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan er in elk beeldscherm/laptop een hdmi of vga?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee!... De nieuwere laptops hebben dat nagenoeg allemaal wel, (hdmi) maar oudere hebben vaak dvi of inderdaad vga. Bij beeldschermen is het ook type afhankelijk wat voor aansluiting er op zit. Wel zijn er verloopstekkers voor bijv dvi naar hdmi, om zo toch naar de goede versie te gaan.