ik wil mijn oude hdd vervangen ,(laptop) is het mogelijk dat ik mijn w7 en stuurprogramma s kan behouden en hoe doe ik dat graag uw tips ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Dat kan als je een backup maakt, (via configuratiescherm, backup dacht ik) en dan stond er ergens een optie om een herstel cd te maken (externe hdd kon ook). (daarmee kun je bestanden bewaren en op een andere pc zetten), Je zou ook je bestanden op een usb kunnen zetten, maar dan kun je niet meer in windows 7 booten.
Het beste is dus een HDD of een dvd/cd backup te maken.

Hou er wel rekening mee dat het meer dan 15+- GB (ten minste) zal in nemen.

succes ;)
als iets niet lukt, hoor ik het wel :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dit is mogelijk
Typ in de zoekbalk bij start "back" in en klik "èèn back-up maken en terugzetten" aan. Hier zie je aan de rechterkant "een systeem kopie maken" klik deze aan en volg de stappen (tip gebruik eem externe USB schijf)
Als de kopie is gemaakt krijg je èèn meldde om èèn herstel schijf te maken laat deze maken op eem cd, als deze gemaakt is kun je je nieuwe hhd inbouwen. Start je laptop op met de cd (tijdens het opstarten op f12 drukken) en volg hier de stappen kies voor jou gemaakte systeem kopie die op de externe HDD staat

Ps let wel op als je nieuwen hardeschijf grootst is dan je bestaande or we èèn extra schijf station bij die de bij gekomen groten heeft