Is mijn moederbord stuk?

Als ik de computer aanzet knipperen de lampjes op mijn toetsenbord even en gaan (en blijven) dan weer uit.
Op mijn scherm verschijnt de ene keer de mededeling dat er geen videosignaal ontvangen wordt en de andere keer verschijnt er een blauw scherm met de volgende meldingen :

Nu kan ik doen wat ik wil maar niets reageert op het toetsenbord.
Ik heb zowel PS2 als USB geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je al een mobo reset uitgeprobeerd? Meestal stroom eraf, mobo batterij eruit, jumper omzetten, jumper terug zetten batterij terug stroom erop aanzetten. Maar lees even de handleiding van je Mobo hoe het moet of geen naam en nummer op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@MrTomaat,
Heb ik al geprobeerd.

Antwoorden (2)

Er zijn verschillende mogelijkheden. Om iets meer te kunnen zeggen moet je misschien iets meer info geven:
1. Blijft de machine wel aan (draaen de ventilatoren etc) ?
2. Zie je een BIOS scherm ? (zo ja, en als je erin kan kun je in ieder geval de standaardinstellingen herstellen)
3. Welke fout geeft het blue screen
4. Heb je iets bijzonders gedaan (upgrade van een of ander) vlak voordat deze problemen begonnen ?

Kijk, als de verschillende input en output componenten problemen geven dan is in ieder geval de BIOS verdacht, maar het hoeft niet.

Wat je ook kunt proberen, is wel meer werk en je moet er maar aan kunnen komen, is een andere harde schijf met een besturingssyteem erin zetten. Je krijgt wel allerlei foutmeldingen want je drivers kloppen natuurlijk voor geen meter, maar je kunt wel zien of je scherm aan blijft en of hij reageert op toetsenbord en muis.
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plaats een videokaart en kijk of de pc dan wel werkt