Hoe krijg ik mijn camera van mijn laptop weer werkende voor bijv. Skype of andere programma's?

Ik krijg nu een foutmelding dat de camera al in gebruik is door een ander programma. Welke dat is kan ik niet vinden. Blijkt ook een veel voorkomend probleem te zijn met deze laptop. Maar een oplossing vind ik niet.
Gaat om deze hardware:
Laptop: ASUS N61J
Camera (ingebouwd): ASUS USB2.0 UVC 2M WebCam

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Skype zou je niet moeten gebruiken. Sinds microsoft skype gekocht heeft worden er achterdeurtjes en afluistermogelijkheden ingebouwd.
http://www.linuxbsdos.com/2012/08/01/one-more-reason-to-not-use-skype-for-linux/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet alleen skype die niet werkt. De camera doet het met geen een programma. Continu de reactie dat hij al in gebruik is door een ander programma.

Antwoorden (1)

probeer ctrl+shift+esc en beeindig je webcam process en start het programma reeds opnieuw op.