Mijn printer print geen inkt, hoe los ik dit op?

Mijn printer (HP) geeft geen foutmeldingen aan en er zit een vol inktpatroon in. Wanneer ik ga printen, komt er wel een blaadje uit en maakt de printer de geluiden die hij normaal ook maakt, alleen staat er dus niks op papier! Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
7.4K

Antwoorden (4)

Als de inktpatroon "hervult" is, dan zegt het chippie op de cartridge dat die leeg is. Op het Net kan je wel progjes vinden die dat kunnen opheffen (mag ik hier niet vertellen).

Als het een originel volle cartridge is, zou ik bij het onderhoud de kop laten reinigen en een proefpagina maken. Als de cartridge spiksplinternieuw is, moet je het plastic plakkertje van de printkop afhalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft u al eens geprobeert met een andere kabel ?
Heb je al goed gekeken of je de inkt goed in je printer hebt gedaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
controlleer of het papier formaat juist is ingesteld.

Je kunt ook een reset doen.
als het een all in one printer is dan kun je dit als volgt doen:

zet de printer aan
druk vervolgens cancel en power tegelijk in en wacht tot hij vraagt om een code, de code is blauw, groen, grijs.
dan zal er een service menu komen. Ga dan naar het reset menu en reset de printer. (blauw--> omhoog, grijs--> naar beneden en groen is OK).

Als je twijfelt in dit menu doe dan niets!!!!! Als je nog garantie hebt ga dan niet in dit menu zitten!!!
Ga dan naar de winkel toe waar je hem hebt gekocht en vraag of zij er naar kijken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je ook al eens via een andere programma wat geprint? notepad ofzo?
Als een hervulde cartridge een tijdje niet gebruikt zijn die spuitmondjes opgedroogd en moet u die eens met de inktzijde over een natte doek wrijven tot u weer de 3 kleuren ziet verschijnen. Simpel maar effectief !

Toegevoegd na 31 minuten:
Op de foto:
1 is het plastic beschermvelletje ( enkel bij nieuwe cartridge)
2 is het print path
3 is het contact vlak.
Het is deze zijde, de onderkant dus, die u over de natte doek of keukenpapier moet wrijven.

Toegevoegd na 2 dagen:
Omdat u blijkbaar nog niet goed begrijpt wat ik bedoel doe ik er nog maar een foto bij.
Op een vochtige ondergrond geeft de zwarte één zwarte streep.
De kleur geeft normaal 1 blauwe, 1 rode (hier nauwelijks zichtbaar) en 1 gele streep.
De rommel die u errond ziet is vuil van de onderkant van de cartridge. Een beetje wazig maar het geeft een beter idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een kleurenpatroon is moet u 3 streepjes zien, bij een zwart wit 1, klopt dat ?
Indien u dat niet ziet ligt het aan het patroon zelf.
Indien wel ligt de fout bij uw printer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel als u met die inktpatronen over een (natte) doek wrijft moet u 1 (zwart) of 3 strepen zien op dat papier als u inktpatronen ok zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U schrijft letterlijk "Met een nieuw inktpatroon doet hij het..."
Dus lag het aan het inktpatroon en NIET aan de printer !