Heb jij advies voor een Game PC samen te stellen?

Hallo,
Ik ben van plan na de vakantie (rond begin september) een nieuwe pc samen te stellen aangezien
mijn laptop zijn beste jaren heeft gehad.
Het budget is maximaal €1000 en het doeleinde is gamen (BF3 LoL Skyrim) en muziek maken.
Ik ben niet erg handig met het zelf in elkaar zetten dus het is wel handig als dat gedaan is.
Ik had zelf een computer gezien wat me wel iets leek :http://www.dragoncomputers.nl/compon...art/Itemid,72/
Ik heb zelf al een monitor+speakers en muis en toetsenbord. Het gaat dus om de PC
Ik zou graag jullie advies willen voor mijn aankomende pc.

Gr.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Qua grafische kaarten, processors moederborden etc is er al genoeg te vinden in de diverse media om een goede keus te kunnen maken.
Wat ik wel als advies wil meegeven is het volgende.
Neem een moederbord die goed uitbreidbaar is, dus voldoende sloten en banken en geen geïntegreerde video.
Neem voldoende ram geheugen, 8 Gb voor een 64 bitssysteem en 4 Gb voor een 32 bitssysteem.
Meer is niet nodig daar windows deze toch niet gebruikt.

Daarnaast een goed kast die van alle kanten goed benaderbaar is ( snelsluitingen ipv schroeven e.d. )
Uiteraard voorzien van een zware voeding, hoe meer hoe beter ( dat mag nu mischien een overkill lijken maar er is ook nog een toekomst ).

En natuurlijk een goede koeling, niet alleen voor je processor maar ook voor je chipset en grafische kaart.

Daarnaast moet je denken aan een goede grafische kaart met wederom voldoende geheugen en voorzien van een goede chipset.

Bezuinig niet op je geluidskaart, je kan het allermooiste beeld hebben met fantastische graphics doch als het geluid brak is dan bederft dat je gehele spelbeleving.

Daarnaast natuurlijk mag een goede monitor, speakerset en toetsenbord niet ontbreken.

Ik ga opzettelijk geen namen of types noemen, daar er weer ellenlange discussies onstaan van die is beter dan en waarom.....

Ga naar je lokale of favoriete computerboer en leg uit wat je wensen zijn mischien heeft hij wel extra tips en truuks en mischien ook wel leuke aanbiedingen.

Succes met het bouwen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou gewoon het mainstream game-advies van Tweakers overnemen. Perfect voor je budget.

Je zou dan de kaart kunnen laten vervangen door een GTX670 en de SSD eruit laten. Dan start je PC minder snel op, maar kan je wel beter zwaardere games aan en langer de nieuwste games blijven spelen op zware settings.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens op de onderstaande link. Is weliswaar commercieel, maar heeft mij goed geholpen om een idee te krijgen van ik wilde en wat het ongeveer zou kosten.