geen hdmi uitgang op pc wat nu?

Kan ik op mijn led tv toch mijn pc aansluiten, zonder dat ik op mijn pc een hdmi uitgang heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
8.5K

Antwoorden (6)

Ligt eraan wat voor video-uitgangen je wel hebt, al denk ik niet dat er, behalve HDMI, videouitgangen zijn die zowel op een PC als op TV's aanwezig zijn.
Ik denk dat je het beste een videokaart in je computer kunt plaatsen waar een HDMI uitgang op zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als op je computer een DVI-uitgang zit kun je een verloopkabel kopen van DVI naar HDMI.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Maar DVI geeft geen geluid door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@paulus811
Je hebt natuurlijk gelijk maar ook daar zijn weer kabeltjes voor.
paulus811
11 jaar geleden
Klopt, het was geen commentaar maar een aanvulling op jouw verder goede antwoord ;-) Alsnog een + Alternatief is nog om het geluid van de computerspeakers zelf te laten komen, al kan dat problemen met vertraging (lipsync) geven.
Idd gewoon de dvi kabel gebruiken en dan een verloopje van de tulpkabels gebruiken vanaf je pc naar de tv of stereoinstallatie,zo heb ik het ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn hdmi to usb converters. klik op de bron voor een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een DVI (witte aansluiting) op je videokaart hebt zitten kun je een verloopstukje halen waar je dan met je HDMI kabel uitgaat en gewoon in je TV kan pluggen deze optie voer ik thuis ook uit en werkt perfect.
hierbij een link naar het juiste verloopstukje (http://www.conrad.nl/ce/nl/product/990466/LogiLink-HDMI-naar-DVI-adapter-AH0001/SHOP_AREA_17473&promotionareaSearchDetail=005)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook zou je het kunnen proberen met een VGA kabel mits de tv daar de aansluiting voor heeft maar de kwaliteit zal dan wel minder zijn dan die van HDMI
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of je koopt een nieuwe videokaart met een hdmi aansluiting erop :)