De intel hd graphics 4000 videokaart of de geforce 610M?

Hallo allemaal.Ik heb onlangs 2 laptops gezien onder de 500 euro.Ze hebben allebei een i3 processor (2.3 GhZ) en allebei 4GB intern geheugen.Ik wil ook gamen dus de videokaart is wel belangrijk.Het verschil is dat de ene een intel hd graphics 4000 videokaart heeft en de ander een nvidia geforce 610m.Ik ga alleen minecraft en heel misschien skyrim op low settings erop zetten.Dus,welke raden jullie mij aan?De laptop met de intel hd graphics 4000 of de laptop met een geforce 610m?

Alvast Bedankt voor je antwoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K

Antwoorden (1)

Ik weet niet op welke systemen je je oog hebt laten vallen, mijn keus zou dan zijn voor een grafische kaart die zijn geheugen niet hoeft af te snoepen van het systeemgeheugen, dus een eigen geheugen heeft.
Ook de wijze van ondersteuning ( frequent uitbrengen van updates/aanpassingen etc. ) zou ik in mijn keuze mee laten overwegen.

Mijn keuze zal op de Nvidia kaart vallen.
Deze heeft zich van oudsher al bewezen een topproduct te leveren op het gebied van spellen.
Ook heeft deze een bredere ondersteuning qua gebruikersgroepen in de gamewereld.

Hier een paar benches, al zeggen deze mij niet veel.
Daar deze van alle kanten kunnen worden beinvloed.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-610M.63759.0.html
en
http://www.notebookcheck.nl/Intel-HD-Graphics-4000.74931.0.html