Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe pc gekocht, maar ik heb nu al 4 keer dit scherm gehad(zie afbeelding). Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb een:
intel core i7 2600
nvidia geforce 560ti
8gb ram geheugen
1,5 tb harde schijf

en het is een medion computer.

Toegevoegd na 14 minuten:
sorry, ik kon helaas de afbeelding niet uploaden, maar ik zal het een beetje proberen uitteleggen. Als ik gewoon op internet zit dan is die al 4 keer overgeschoten naar een paars scherm. Ik kan dan wel de muis bewegen maar de rest loopt helemaal vast. Er zitten ook allemaal streepjes dan in het beeldscherm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even opnieuw de afbeelding uploaden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat er is maar ik kan de afbeelding niet erop krijgen, hij is onder de 4 mb maar ik zeg het wel even zo. Ik krijg dan een paars scherm waarmee ik de muis wel kan bewegen maar de rest loopt vast.
capthavoc
11 jaar geleden
Heb je een screenshot gemaakt ? of foto met camera ?
misschien is het geen jpg maar een png of zoiets ?
ben wel benieuwd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb foto met telefoon gemaakt, want hij loopt van gewoon vast dus kan niks meer doen en het is een jpg bestand heb net gekeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk aan videokaart ligt, ik heb 1 maand geleden ook nieuwe computeronderdelen gekocht waaronder videokaart stuk was en driver van videokaart werkte niet samen met die videokaart. Kans dat je nieuwe krijgt, en ouwe gaat dan terug naar fabrikant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus het beste is om terug te gaan naar de fabrikant en dan een nieuwe aan te vragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Perceel30: kan goed kloppen wat je zegt over de videokaart, is ook het eerste waar ik aan dacht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja eerst uitleggen en kijken wat fabrikant zeggen of in de winkel waar jij computer heb gekocht. Ik zou zeker wat mee gaan doen, anders zit je maar met ellende computer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de pc nieuw gekocht heb dan deze terug brengen naar de winkel waar je deze hebt gekocht! Niemand (aan de binnenkant) er aan laten zitten anders kan je jou garantie kwijt raken. Nieuwe pc vragen. Zij moeten hem repareren. of vervangen voor een geheel nieuwe pc. Aankoop bon meenemen. En kijk even of aldi of Lidle aangeven of je direct naar Medion moet of dat zij (Medion) dit direct regelen Medion schijnt een goede service te hebben.

Antwoorden (2)

Het is wel lastig zonder screenshot, daarom zeg ik even wat er zo in mijn gedachten komt.

Het lijkt alsof je last hebt van 'artefacts' (die strepen op je scherm).
Het lijkt bij je videokaart vandaan te komen.

Zou je kunnen zien of de fans allemaal wel goed draaien (misschien is het nl oververhitting)?

Je zou ook evt. een andere kabel van je scherm naar je videokaart kunnen proberen.

De laatste drivers downloaden van je videokaart gewoon om alles uit te sluiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit zijn de simpelste dingen om het een en ander nu te testen.
Als dit geen uitsluitsel geeft, zou toch het systeem van binnen moeten worden bekeken... ik hoop dat je videokaart nog intact is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een sensor logje maakt kan ik je waarschijnlijk met zekerheid vertellen aan welk onderdeel het ligt. Het heeft iig alles weg van oververhitting vd videokaart. Ook wel handig zo'n logje bij de hand te hebben als bewijs, extra stok achter de deur bij garantie claims al is het maar om eventueel gezeur/gedoe te voorkomen (hoewel de eerste 6 maanden de bewijslast sowieso bij de verkopende partij ligt).
http://pchelper.nl/hardware-kennisdatabase-72/wat-te-doen-bij-een-vermoedelijk-hardware-56052/