Ik wil waarschijnlijk een cooling pad voor mijn laptop kopen, maar helpt dit wel/veel en welke kan ik dan het beste kopen?

Ik wil namelijk dat mijn laptop niet meer tijdens het gamen tussen de 70 en 80 graden wordt of soms iets warmer. Ik heb een Samsung RF711-S01NL.

Toegevoegd na 12 minuten:
En heeft het veel nut om er een aan te schaffen of...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laptop = mini koeling.. daarom moet je ook niet gamen op een laptop.. jouw laptop weegt hetzelfde als mijn cpu koeler...

Antwoorden (1)

Hoi tieskejansen,

Het zou heel goed kunnen helpen, ik heb er 2 jaar terug ook 1 gekocht voor mijn Acer (die is inmiddels overleden...de flaptop dan).

Bij mij ging de GPU opwarmen tot 90 graden, en dat vond hij niet zo leuk.

De flaptop laten schoonmaken door een professional kan ook een uitkomst zijn, dat heb ik ook een keer gedaan, dat koste mij bij de Mycom 35 euro. Ik had er een halve kat in zitten. (Ga niet zelf zitten klooien met een luchtdruk spray, tenzij je weet wat je doet. Zo heb ik mijn Flaptop vermoord.)

Mijn Flaptop ging in 1 klap uit, als hij te heet werd, met de cooling pad was dat probleem over.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoeveel graden scheelt dat dan? En welke raad je mij aan?
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Hij ging bij mij van 90 graden terug naar 70, wat nog steeds te veel was, natuurlijk, maar in ieder geval kon ik weer gewoon doorwerken. Ik had hem van een onbekend merk, koste me 50 euro. Omdat ze toen nog een stuk duurder waren dan nu. Ik zie ze van logitech voor minder dan 25 euro, logitech is altijd een goed merk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de cooler master notepal U3? Is dat een goede? http://www.beslist.nl/computers/d0000749453/Cooler_Master_Notepal_U3_%28_R9-NBC-8PCK-GP_%29_Notebook-standaard_met_hub_van_1_USB-poort_en_ventilator.html?dp_sortby=price_sort
Ritsuka
12 jaar geleden
die bij jouw link is goed, ik had ook zo'n soort cooling pad (een oudere versie). Mijn laptop werd er iets sneller van, en ik had usb poorten erbij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoeveel graden ging de temperatuur omlaag?
Ritsuka
12 jaar geleden
ik heb nooit gekeken hoe warm mijn laptop werd, maar ik voelde dat hij iets koeler was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zou het volgens jou veel schelen of zeg jij: 'Nee, houdt het geld maar in je broekzak'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
Ritsuka
12 jaar geleden
het is een ding van 25 euro, kun je best proberen. Bij mij scheelde het wel een stuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
70 is helemaal niet teveel voor een gpu hoor.. die kaartjes knallen pas bij de 100 graden in de thermische beveiliging ook helpt het om je laptop op voetjes te zetten, en hem vaak te stofzuigen.. (meer luchtstroming onder de laptop, waar de koeling gaten zitten..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar is een cooling pad noodzakelijk, of vindt je het zonde van het geld? Mijn laptop wordt trouwens 80 graden, en dat is best heet. Ik wil hem eigenlijk ook nog een beetje overclocken en dat zou in dit geval niet zo slim zijn.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
@Mosibfu, nou mijn acer wilde die 90 graden echt niet vreten, hij gooide gewoon de hele computer uit.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Er is mij verteld dat 80 graden te heet is, zowel voor de GPU als de CPU, en dat het niet bevorderlijk is voor je flaptop. Ik zou zeggen, investeer die 25 euro. 25 euro is een stuk minder geld, dan een reparatie of een nieuwe flaptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@HeerVoldemo Ja, zo dacht ik er ook over. Hoeveel graden scheelt het eigenlijk?
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Dat zei ik al, ging van 90 naar 70 bij mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@voldemo, het zal niet je gpu zijn die problemen had met de 90 graden, maar eerder de componenten eromheen @tieske, gamen op een laptop, en ook nog overclocken.. dat laatste zou ik niet eens doen met een pc met standaard koeling.. dat ding smelt straks aan je schoot vast..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ok. Maar waarschijnlijk wel een beetje. Ik hoop dat de cooling pad zal werken. Ik wil gaan voor de cooler master notepal U3.