Kan ik (door een technische dienst) mijn moederbord+gpu laten vervangen voor een krachtigere?

Hallo,

Kan ik mijn videokaart (NVIDIA GeForce GT540M DDR3 2048 MB, eruit laten halen en er dan een sterkere en/of betere videokaart in laten zetten? Het is een Samsung RF711-S01NL. Als je de specificaties tot in de puntjes moet weten vraag het me dan even.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Als dit is een laptop is, is het antwoord 99% nee. Het moederboord van een laptop heeft oa processor, werkgeheugen, videokaart, geluidskaart etc. Als je deze vervangt moet je er een hebben met precies dezelfde vorm. Dit gaat je natuurlijk niet lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar bij die technische dienst zullen ze dat toch wel weten/kunnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze het hebben gaat het je net zo veel geld kosten als een nieuwe laptop. dus als je echt iets beter wilt kun je beter een nieuwe kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan gewoonweg niet, daarnaast zijn mobiele gpu's haast niet te krijgen, zijn ze duur en is het inbouwen (haast) onmogelijk, daarnaast is je laptop niet gebouwd op een zwaardere meer watts trekkende kaart. Het gaat niet om de kunde van de t.d. maar om het feit dat een laptop gewoonweg niet geschikt is voor dergelijk upgrades.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees nu dat je het hele Mobo wil laten vervangen, dat is helemaal ongekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet het maar tieske!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er dan wel een manier om mijn max temperatuur van mijn gpu te verhogen? Hij is nou ingesteld op 83, maar weet niet hoe je dat hoger moet krijgen. (Kreeg namelijk brue screen of death na overclock, onder het gamen). Heb gelezen dat hij 100 tot 105 graden mag worden. Is dit daarnaast verantwoord om te doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt frikkin hoog, niet alleen je GPU maar ook de rest van je systeem kan daardoor overhitten. Koop gewoon een desktop met goede GPU als je wil gamen ipv je laptop te slopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, tieske, denk na joh. Als een fabriek bewust voorzorgsmaatregelen inbouwt om te voorkomen dat je gpu te warm wordt, wat denk je dan zelf dat het antwoord is op de vraag of t verantwoord is deze max temperatuur te verhogen? Nee natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op youtube zie ik anders wel mensen tot de 87 graden zowat gaan. Hoe verklaar je dat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of ze hebben geen laptop zoals jij en daarom betere manieren om te koelen, of ze zijn dom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, je komt alleen steeds dichter bij een probleem, je winst zal minimaal zijn in games, en de levensduur van je componenten wordt sowieso verkort(als ze niet direct doorbranden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten we het anders stellen, het ombouwen van een laptop zoals jij wil zal meer dan 1000 euro kosten. Doe het niet en stel voor 700 euro een gamedesktop samen die elke laptop ver achter zich laat.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Doet me denken aan mijn oude Acer Flaptop...GPU ging opwarmen tot 95 graden daar kon hij niet tegen. Cooling Pad gekocht, toen ging het een half jaar goed, en begon het weer. Den dat the World of Warcraft toch iets teveel was voor dat ding. Ben blij met me desktop.