Wat voor een laptop is beter voor school?

Ik heb dyslexie en heb voor school een laptop nodig. Wat zou beter zijn de Asus Transformer (prime/infinity) of een mini laptop.

Ik moet mijn bestanden(toetsen) inleveren op een usb.
Ik zit nu in VWO 4.

Een Leraar vroeg ook of het mogelijk was om een ander profiel aan te maken net als bij een windows computer is dat mogelijk?

Als vast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je die inleveren met .docx bestand? Moet je MS Word gebruiken, of mag je ook met andere opensource programma's als open office werken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet met .docx bestanden inleveren. In ieder geval bedankt!

Antwoorden (1)

Ons zoontje zit in de brugklas HAVO/VWO. Zowel in zijn klas als in zijn vriendenkring zitten twee jongens, die werken met een HP ProBook 4530S (kosten € 769). Deze laptop is te bestellen via www.lexima.nl ---> een bedrijf dat zich intensief met dyslexie onder scholieren bezighoudt.

De technische gegevens :

De HP ProBook 4530S is een mooie, rijk uitgeruste laptop voor gebruik op school of thuis. De laptop is speciaal geselecteerd voor optimaal gebruik met alle software in deze dyslexieshop. De laptop voldoet aan hoge standaarden op het gebied van zowel systeemeisen als gebruiksgemak, garantie, functionaliteit en betrouwbaarheid.

Specificaties:

- processor/type: Intel® Corel i3-2310M CPU
- geïnstalleerd besturingssysteem: Windows® 7 Professional 64 bits
- chipset: Mobile Intel® HM57 Express
- standaard geheugen: 4 GB RAM
- geheugenslots: 2 SODIMM-slots die twee-kanaals geheugen ondersteunen
- interne drives: 320-GB HDD
- optische drives: Dvd±rw SuperMulti met dubbellaags LightScribe
- scherm: 39,6-cm (15,6-inch) diagonaal LED-backlit HD ontspiegeld, 1366 x 768
- grafische kaart: Intel® HD grafisch systeem
- 320GB HDD
- DVDRW
- WLAN en vaste LAN
- productgewicht: Vanaf 2,39 kg zonder optische drive (gewicht is afhankelijk van de configuratie)
- afmetingen product (b x d x h) 37,18 x 24,96 x 2,77 (voorzijde) cm
- netwerkinterface: Realtek Ethernet (10/100/1000 NIC)
- draadloze technologie: Atheros 802.11b/g/n. Geïntegreerde HP module met draadloze Bluetooth® 2.1-technologie. HP mobiel breedband (met technologie van Gobil)
- type batterij: 6-cels (47-Watt/uur) lithium-ion accu (tot 5 uur)
- garantie: 1 jaar carry-in, haal- en brengservice in sommige landen (upgrades worden apart verkocht), 1 jaar garantie op primaire accu

Inbegrepen software: HP Recovery Manager (alleen beschikbaar met Windows 7 of Vista), HP Support Assistant (alleen beschikbaar met Windows 7 of Vista), HP gezichtsherkenning, HP software voor sneltoetsen, HP QuickLook 3, HP QuickWeb, HP Power Assistant, HP Connection Manager 3.1, HP Wireless Assistant, HP 3D DriveGuard, HP DayStarter, Corel Home kantoorproductiviteit suite 60 dagen evaluatie, Microsoft Office Professional 2007 60 dagen evaluatie (convertible), Roxio Creator Business (geselecteerde modellen), ArcSoft Total Media suite, Norton Online Backup, HP Webcam software, Skype, WinZip 12 evaluatieversie.