Als ik mijn computer opstart krijg ik alleen DELL te zien en f2 setup en f12 bios, verder komt hij niet. ik zie ook geen laadbalkje Kan iemand helpe?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen, eerst kreeg in blue screen en dan sloot hij zomaar af, nu komt hij niet verder dan dit laadscherm.. Is er iets kapot of is er een fout?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.1K

Antwoorden (3)

enig idee wat er op het blauwscherm (blue screen) stond?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm, dat is het probleem een beetje. Het blue screen was ontzettend snel weg en ik kon amper een foto maken om te kijken wat de STOP code was, maar als ik het goed heb gezien was het iets van 0x00000000A
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wanneer heb je dit probleem gekregen? en met welke windows werk je (xp, vista of 7)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds een paar weken viel hij een hele enkele keer uit, en sinds gisteren kregen we 3x blue screen, toen heeft hij het een hele middag gedaan maar toen helaas weer een blue screen, toen 's avonds heeft hij het weer een paar uur gedaan en ook normaal afgesloten, toen ik hem vanochtend op heb gestart kreeg ik dit probleem, verder vandaag geen blue screen gehad. Ik werk met vista.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb ik gevonden: "Fout 0x0000000A wordt veroorzaakt door het missen van systeembestanden of gebroken systeem register structuren. Dit is een belangrijk teken van een onstabiel systeem gewoonlijk veroorzaakt door ondeskundig onderhoud van de computer.
System Error Codes (0-499) (Windows) - 0x0000000A Error code, er staat "De omgeving is onjuist."
Je zou kunnen proberen om RegCure te gebruiken. RegCure is een Microsoft Windows-tool ontworpen om code 0x0000000A problemen en fouten te herstellen
RegCure" En er zijn er nog hoor dit praten over fouten in het systeembestanden, soms veroorzaakt door een update van bepaalde software.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg bedankt voor het helpen,
Maar ik zou die tool wel willen gebruiken maar de grote vraag is nu, hoe krijg ik mijn pc opgestart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar volgens je (voor) laatste berichtje werkt je pc nog of niet?
"toen ik hem vanochtend op heb gestart kreeg ik dit probleem, verder vandaag geen blue screen gehad"
dus met dit zin begrijp ik dat je pc nog werkt, en dat je die berichten vanaf jou pc schrijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, sorry dan is er een misverstand, ik schrijf dit vanaf mijn andere pc. Ik bedoelde ermee dat ik verder geen blue screen heb gehad om die stop code te kunnen noteren. Mijn computer start, hoor een kort piepje en hij blijft hangen op het DELL scherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK sorry voor het misverstand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch eens proberen je klok terug te zetten in datum, bijvoorbeeld één maand terug dus ongeveer 15-01-2012
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe zou ik dat kunnen doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
opstarten en of F2 dacht ik, maar het kan ook op die F12 zijn hoor. En dan zoeken naar je datum en die dan veranderen. Je moet wel je toetsenbord gebruiken hoor en vooral de pijltjes en als je iets wil bevestigen is het op de intertoets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke ik zal het nu even proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd maar zonder resultaat.. Ik heb het met 3 toetsenborden geprobeerd en hij doet niks, hij gaat gewoon weer naar het scherm DELL waar wel rechts bovenin staat Setup F2 Bios F12
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij het zelfde doet dan is er iets meer aan. Maar als hij gewoon opstart dan kunnen je dat programma er op instaleren en draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kom niet eens in de bios.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is raar normaal moet dit gaan. één domme opmerking hoor maar ik moet het je toch zeggen: je druk toch vanaf het begin op F2 of F12 en niet als hij al bezig is hé dus vanaf wanneer je hem aansteekt hé?
Er gaat iets fout in je p o s t (power on self test).
Vaak duid dit op hardware problemen(ook door de combo van je bosd zou dit goed mogelijk kunnen zijn), als het goed is hoor je ook een piep toon tijdens het inschakelen van het systeem. Je hardware kun je op verschillende manieren testen hiervoor moet je wel het systeem (fysiek)openen 1 ding weten we dat is dat je videokaart werkt. Dit is overigens 1 van de eerste apparaten die de computer aanstuurt, vervolgens gaat hij je processor testen en daarna je werkgeheugen en je toetsenbord aansturing. Als dat alles goed is start hij door naar je besturingssysteem op je hardeschijf en deze verzorgt de verdere aansturing van de hardware.

ik zou het probleem zoeken in het geheugen. wellicht kan een bios reset wonderen verrichten, maar dat hoeft natuurlijk niet. als je meer dan 1 geheugen modules gebruikt in je computer zou je het kunnen proberen met 1 module en dan kijken of het probleem terug komt.

In de link vindt je meer over het p.o.s.t. van je computer.

mocht het je allemaal tever gaan raad ik je aan contact op te nemen met een professional.

probeer in het vervolg de code van je bsod te onthouden (schrijf het op) dit vergemakkelijkt vaak de zoek actie naar het probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je misschien kunnen vertellen wat ik nu zou moeten doen om te testen of alles werkt.
Ik snap inderdaad dat ik de stop code van bsod op had moeten schrijven maar het ging allemaal erg snel.
Ik heb eerder problemen gehad met ram balkjes en er toen 1 moeten vervangen. Dus hoe zou ik nu verder moeten?
capthavoc
12 jaar geleden
zo te horen heb je weer hetzelfde probleem zitten je geheugen bankjes goed aangedrukt ?
is het het juiste type geheugen ?
als je meerder bankjes heb is het ook niet verstandig meerdere soorten geheugen te mengen
het beste is alle bankjes van hetzelfde type merk geheugen te hebben
Er zit denk ik niet anders op dan even de bankjes 1 voor 1 te testen
bij eentje zal ie waarschijnlijk helemaal niets doen en/of waarschijnlijk gaan piepen als een gek dus dan is die bank defect. vervangen en hopelijk is daarmee het probleem opgelost
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je inderdaad een defecte geheugen module, die veroorzaakt het probleem tussen de werking van je register wat resulteert in een bsod. Je zou hiervoor dus weer even moeten kijken welke module wel goed is en welke niet. Gewoon de modules 1 voor 1 testen.
Het kan ook komen doordat er twee verschillende modules in zitten met andere snelheden, bijvoorbeeld PC667 of PC800 allebei is het ddr2 alleen de een verwerkt sneller als de andere.
Eem bsod is altijd slecht nieuws. Start de pc eens op in veilige modes, met de f8. Probeer in de veilige modus eens of je met systeemherstel naar een punt kunt gaan toen de pc nog goed werkte.