Hoe kan het dat een laptop plotseling uitvalt ?en hoe kan ik dit oplossen?

hij word wel erg warm

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
10.7K

Antwoorden (9)

Misschien zit ie in een kleine hoek. Geef de luchtvoer ruimte zodat hij niet oververhit raakt! En zet 'm soms uit. Als je 'm niet gebruikt, zet je 'm uit. Ik hoop dat het werkt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan een thermische beveiliging zijn die de laptop sluit... Kijk even goed of het rooster schoon is en dat de ventilator goed draait... En houd voldoende afstand tot de grond, dus niet op een bank of tapijt laten draaien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je ventilator verstopt zit met stof. Ik had dit na een tijdje met mijn (tweedehands) laptop. Mijn man heeft hem toen opengedraaid en de ventilator met de stofzuiger uitgezogen. Sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hij (te) warm wordt komt doordat mogelijk de ventilatie-openingen worden afgesloten door gebruik op schoot. Gebruik een soort 'onderzetter' zodat noodzakelijke koeling is gewaarborgd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Batterij leeg. Stekker er in stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mijne doet dat ook. Sinds een half jaar heb ik er een "notebook cooler" onder. Nooit meer last van gehad *klopt snel af*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn vorige laptop was dat ook iedere keer. Die maakte ik een in de twee maanden open en de stofzuiger loste het op. Je kunt ook een lineaal eronder leggen zodat de ventilatie wat ruimte behoud.

Als je de laptop veel op schoot of op de bank zet komt er meer stof in en heeft je laptop minder ventilatie. Je kunt dit oplossen door bv. een schootkussen te kopen, maar wat nog beter is een notebook cooler. Zelf heb ik er meteen 1 bij me nieuwe laptop gekocht, het is er 1 van Trust, deze sluit je aan via de usb en hij doet zijn werk.

Zelf bij me oude laptop werkt het prima. Nou suc6 en ik hoop dat je de oplossing vind. Ik heb nog even een bron opgezocht, en de prijs valt me niet tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik heb het met zowel de laptop als pc gehad dat ze uitvielen door oververhitting. Nu stofzuig ik eens in de zoveel maanden de ventilatortjes en ik heb er geen last meer van.
Natuurlijk zijn er tal van dingen die dit kunnen veroorzaken. Ik zou je aanraden om het programma Everest op je computer te zetten (ik denk dat je op de website wel een proefversie kan vinden van 30 dagen), die meet o.a. de temperatuur in je laptop. Wanneer de temperatuur de 50 graden overschrijdt kan je er vanuit gaan dat je ventilator vies is.
Mocht het stofzuigen niet helpen kan het met je moederbord te maken hebben (het uitvallen, niet de hitte), maar daarvoor zou je naar een specialist toemoeten.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1x per maand voorzichtig met de stofzuiger langs het koel roostertje gaan. Ik lig vaak in bed of op de bank met mn laptop. Vaak sluiten de dekens of bank stof het rooster af waardoor het te heet word. Had nog een wit plankje over die voor de keuken was betemd . Deze heb ik altijd onder mijn laptop . Moet wel groot genoeg zijn om de hele onderkant ruim te bedekken . Nooit geen last meer gehad .